Anonym (anonym) skrev 2022-02-15 20:40:06 följande:
Problemet är väl att han inte har så mycket pengar och räntan är hög på två av dom. Därför funderade jag på om man skulle ha allt i samma istället. Det är ju egentligen en ganska liten summa lån/krediter han har. Men det kostar ju mycket för honom i månaden. Vore bra om man kunde sänka det lite.
Nä, alltså jag tror inte att han vill sälja bilen egentligen. Frågan är väl mest om det gör något om jag använder den om den står på honom? men jag vet att många kör runt med bilar som står på andra. Nejdå, han tar inga nya lån. Jag har hand om hans pengar. Ja mamma har varit dum. Nu när hon har hand om sina ena pengar enbart är hon så jäkla rädd om pengarna. Bra såklart, men konstigt. Nu går det bra att var rädd om dom tydligen, men inte innan.
Ja kanske. Han har sagt att jag kan få ta över den. Men jag har sagt att jag inte bara vill ta den för honom. Jag betalar redan allt för den som skatt, bensin osv. Det ska ju inte han behöva göra. Tack så mycket för ditt svar. skönt att bolla lite tanka om detta.
Kan du tänka dig att betala hans lån varje månad mot att du tar över bilen så den står på dig? Kan din pappa tänka sig det? Inget hindrar ju att ni fortsätter använda den som förut.
Och du berättar att du står för mycket kostnader för bilen, samtidigt som din pappas ekonomi verkar vara så tajt att han knappt kan betala sina lån varje månad? Det torde betyda att han i själva verket har noll möjligheter att ha bil.
För övrigt, kan du kanske lista upp lite mer detaljerat i tråden hans inkomster och utgifter varje månad? Så kanske du kan få fler tankar och tips.