• Anonym (C)

Du som lyckats vända din ekonomi

Berätta din solskenshistoria. Jag har det tufft ekonomiskt och kämpar på tills jag har det bättre. Hur gjorde du? Hur lång tid tog det? Behöver pepp.

• Svar på tråden Du som lyckats vända din ekonomi
  • Anonym (D)

Svaret var: att flytta ihop och dela på alla kostnader.

Jag hamnade i en ekonomiskt utsatt position via långvarig sjukdom som ledde till en djup depression som ledde till arbetslöshet. Det tog flera år att bli frisk och då var ekonomin så körd i botten att allt kändes hopplöst. Så träffade jag en man med ungefär samma bagage. Det tog ett par år innan vi orkade öppna oss och tog tag i det. Nu hade vi inte så stora skulder, runt 200k sammanlagt, mest gamla bortglömda räkningar som gått till inkasso som gick till KFM. Vi bestämde oss att vi ville köpa hus och för att göra det måste ekonomin saneras. Såklart. Det tog kanske 3 månader att få järnkoll. Ett år att betala av alla skulder. Ytterligare ett år senare hade vi till insatsen för en villa men eftersom vi bägge hade betalningsanmärkningar så gick det ytterligare ett år innan vi kunde köpa vårt hus. Banken gav oss lån trots att en av oss hade några månader kvar på anmärkningen, de hade ju sett att vi lyckats spara ihop nära 400k på två år. Vi har medianlöner ska jag tillägga.

Svar på tråden Du som lyckats vända din ekonomi