• Ängeln Min

    Bostadsbidrag. Vad gäller?

    Har en liten fundering om det här med bostadsbidrag.
    Man kan tydligen få det när man bor i bostadsrätt.
    Men det jag undrar är...är det endast avgiften till föreningen som man kan anmäla?
    För det kan väll inte vara räntan och amortering också?

    Någon som har bostadsbidrag och bor i bostadsrätt?

  • Svar på tråden Bostadsbidrag. Vad gäller?
  • Anonym (Läsapå)

    All info finns på FK's sida och jo, bidraget kan täcka mer än bara avgiften till föreningen.

  • Ängeln Min
    Anonym (Läsapå) skrev 2022-01-28 18:36:43 följande:

    All info finns på FK's sida och jo, bidraget kan täcka mer än bara avgiften till föreningen.


    Jag har läst där innan jag skrev här men hittade inte svar på just de frågorna.
  • Anonym (Läsapå)
    Ängeln Min skrev 2022-01-28 18:54:08 följande:
    Jag har läst där innan jag skrev här men hittade inte svar på just de frågorna.
    Då undrar jag var du läst? Nästan överst på sidan har du en länk till kassakollen. Skriver du in dina uppgifter om kostnader, antal barn, inkomst etc där så får du en snabb beräkning.
    När du ansöker ska du också skicka in vissa underlag, det är bara att klicka så ser du vad FK behöver få in. För bostadsrätt behöver man uppvisa underlag på sin avgift, överlåtelseavtal eller liknande som intygar att du äger bostaden samt även utdrag från banken /en låneavi för dels ränta och dels att man ser att det är bostaden som står som säkerhet för lånet.
    Ring dem är det absolut enklaste. Eller gör en ansökan så får du den bedömd och sen så vet du.
  • Anonym (Läsapå)

    Jag bodde i BR när jag blev ensam med mitt barn. Sökte bostadsbidrag och fick ca 1200kr mån (var student). Min inkomst var lite CSN och lite FP.

Svar på tråden Bostadsbidrag. Vad gäller?