• Mon 31 Jan 2022 21:55
    5106 visningar
    2 svar
    2
    5106

    Missfall vecka 15

    Jag kom hem eftermiddag efter ha tillbringat större delen av helgen på sjukhuset. För 1 1/2 vecka sedan var jag på undersökning och hjärtat slog och allt var hur bra som helt. Jag var glad jag inte haft några bekymmer mer än lite illamående. 


    Men så i tisdags så fick jag lite små blödningar som inte riktigt ville ge sig så jag tog kontakt med barnmorskan och hon sa att jag kunde få komma på eftermiddagen. Men dom hittade inget fel. Men sen i fredags kväll så fick jag tryckande känsla neråt som bara blev värre och värre så till sist bestämde jag mig för att åka in.


    Jag kommer in till sjukhuset och undersökning där märker man att hjärtljuden börjar bli svagare och dom vill att jag skall vara kvar när jag sedan sätter mig upp går fostervattet och jag blir tvungen att lägga mig ner nästan direkt igen. Smärtan blev mer intensiv och värkarna kom tätare. Efter vattnet hade gått tog det 3 1/2 timme och den lille kommer ut. Och efter liten stund behövde jag krysta ut moderkakan. Detta gjorde otroligt ont och jag visste nästan inte vart jag skulle ta vägen. 


    Detta känns overkligt fortfarande. 

  • Svar på tråden Missfall vecka 15
  • Tue 1 Feb 2022 02:05
    #1

    Kära du, 

    Vilken fruktansvärd upplevelse du har varit med om. Får du den hjälp och det stöd du behöver?

    Stor kram till dig! 

  • Tue 1 Feb 2022 08:05
    #2

    Fy vilken mardröm, jag kan inte föreställa mig känslan. När man äntligen börjar tro och hoppas att den värsta och mest kritiska tiden passerat så händer något sådant, usch. Jag går själv in i vecka 22 idag och har under majoriteten av graviditeten brottats med orostankar över att något ska hända. 

    Jag skickar de varmaste av kramar och tänker på dig. Hjärta

Svar på tråden Missfall vecka 15