• embr91

    Tvillingar i juni - vad behöver köpas?

    Hej allihopa! 


    Jag och sambon fick veta innan jul att det är tvillingar som gömmer sig i magen. Har köpt på mig endel (när jag trodde det var bara en) i storlek 56 och 62. Men nu slog det mig, att jag kanske måste köpa mer i 50 och kanske tom 44?? 


    Är det någon här som har tvillingar och som använde 44 i början? :) 

    Vad ska man mer köpa? Det blir ju nästan dubbelt av allt liksom :)

    Tack på förhand!

  • Svar på tråden Tvillingar i juni - vad behöver köpas?
  • Jag är bara jag

    Rent initialt inte så mycket. Lite mer kläder än man brukar och fler blöjor, men resten går köpa allt eftersom. Många tvillingar föds i princip fullgångna så storlek 44 låter överkurs. Skulle det bli så att de föds så tidigt hinner ni köpa på er den storleken också för då kommer de säkerligen stanna på bb/neonatalen ett tag.

    Jag vet inte hur ni tänkt att barnen ska sova, men 2 babynest kanske. Tvillingvagn. Går utmärkt med en begagnad. Skötbord var ett måste här hemma. Sen får det väl bli dubbelt av en del, men det hinner ni som sagt.

    Lycka till! 

  • LFF
    embr91 skrev 2022-02-01 12:46:43 följande:
    Tvillingar i juni - vad behöver köpas?

    Hej allihopa! 


    Jag och sambon fick veta innan jul att det är tvillingar som gömmer sig i magen. Har köpt på mig endel (när jag trodde det var bara en) i storlek 56 och 62. Men nu slog det mig, att jag kanske måste köpa mer i 50 och kanske tom 44?? 


    Är det någon här som har tvillingar och som använde 44 i början? :) 

    Vad ska man mer köpa? Det blir ju nästan dubbelt av allt liksom :)

    Tack på förhand!


    Mina killar gick full tid så storlek 44 behövdes inte (köpte aldrig, tänkte att det kunde andra göra om så skulle behövas). Storlek 50 hade vi under kort tid. 

    Vi hade en Bugaboo Donkey som vagn. Älskade den och bytte aldrig. 

    Vi köpte två spjälsängar redan från start men de sov i samma spjälsäng de första månaderna (när vi inte samsov). Skötbädd till bänken i badrummet. 

    Om man har egen tvättmaskin i bostaden behöver man inte supermycket kläder eftersom man kan tvätta efter hand. De växer så vansinnigt fort i början så det är dumt att köpa på sig för mycket kläder. 

    Grattis till tvillingarna Hjärta
  • trollhona
    embr91 skrev 2022-02-01 12:46:43 följande:
    Tvillingar i juni - vad behöver köpas?

    Hej allihopa! 


    Jag och sambon fick veta innan jul att det är tvillingar som gömmer sig i magen. Har köpt på mig endel (när jag trodde det var bara en) i storlek 56 och 62. Men nu slog det mig, att jag kanske måste köpa mer i 50 och kanske tom 44?? 


    Är det någon här som har tvillingar och som använde 44 i början? :) 

    Vad ska man mer köpa? Det blir ju nästan dubbelt av allt liksom :)

    Tack på förhand!


    Se till att ha dubbel uppsättning av basplagg, byxor och body. Om de kommer under sommaren kommer ni kanske inte ha så mycket kläder alls. 
    En dubbelvagn måste ni ha, kan tipsa om bugaboo donkey som är jättesmidig och ni kan ha den tills barnen är 4är.
    En bärsele är bra att ha så du har händerna fria. Och en babysitter så du inte behöver ha ett barn i famnen hela tiden, kan tipsa om Mamaroo, jättebra babysitter som gungar barnet och spelar musik. Superpraktiskt.
    Köp extra nappflaskor också, och en bröstpump, så behöver du inte mata själv hela tiden. (skönt på natten)

    I övrigt behöver ni bara samma sak som för en bebis, skötbord, babymonitor, lite leksaker och en badbalja. Lycka till.
Svar på tråden Tvillingar i juni - vad behöver köpas?