• Belzinas

    Prova gofrendly?

    Hej!

    Är det någon här som har provat appen gofrendly för att skaffa nya vänner? Hur har det funkat tycker ni? Positivt/negativt? Blir det stelt när man ses? För min del känns det nästan lite pinsamt och genant att skaffa vänner på ett sånt sätt, men jag hoppas verkligen att jag kan ändra uppfattning om det har funkat för någon.

    Jag har verkligen inga vänner. Eller jag har kanske 3-4 bekanta som ibland kan höra av sig till mig om alla andra de känner är upptagna, men ingen som ser mig som en nära vän liksom. Jag firar inte födelsedagar  eftersom jag inte har någon att bjuda och jag har slutat göra många saker jag tycker är kul eftersom jag känner mig så otroligt ledsen och ensam när jag måste göra saker på egen hand hela tiden. Så det är därför jag blev lite nyfiken på om gofrendly faktiskt har fungerat för någon!


    Har ni några andra tips eller bara vill ge lite pepp blir jag såklart jätteglad?? Kram på er!

  • Svar på tråden Prova gofrendly?
  • Anonym (Provat)

    Jag skaffade go friendly för typ tre månader sedan, tänkte att det vore kul att hitta någon att umgås med som inte enbart vill ses för att supa varje helg, sådana bekantskaper har jag lagt på hyllan. Jag tänkte mer på att hitta någon som ville promenera, fika, shoppa, chilla och plus i kanten om någon av dessa hade småbarn i lika ålder. Jag har hittills träffat en person irl och skulle träffa en annan men då kom det ju ytterliggare corona-restriktioner plus att i min stad så florerar rs-viruset så just nu händer inget. Jag kanske tar upp appen igen närmare våren.
    Jag tycker inte att det är pinsamt att söka vänskap, däremot verkar många antigen inaktiva eller bara ointresserad av att svara/ta kontakt själva. 

    Jag tycker du gott kan testa, det är ju kul att träffa nytt folk även om man nu inte skulle klicka, man måste ju ses också om det ska bli nått.

  • Belzinas
    Anonym (Provat) skrev 2022-02-03 12:28:43 följande:

    Jag skaffade go friendly för typ tre månader sedan, tänkte att det vore kul att hitta någon att umgås med som inte enbart vill ses för att supa varje helg, sådana bekantskaper har jag lagt på hyllan. Jag tänkte mer på att hitta någon som ville promenera, fika, shoppa, chilla och plus i kanten om någon av dessa hade småbarn i lika ålder. Jag har hittills träffat en person irl och skulle träffa en annan men då kom det ju ytterliggare corona-restriktioner plus att i min stad så florerar rs-viruset så just nu händer inget. Jag kanske tar upp appen igen närmare våren.
    Jag tycker inte att det är pinsamt att söka vänskap, däremot verkar många antigen inaktiva eller bara ointresserad av att svara/ta kontakt själva. 

    Jag tycker du gott kan testa, det är ju kul att träffa nytt folk även om man nu inte skulle klicka, man måste ju ses också om det ska bli nått.


    Fattar! jag tycker verkligen det låter som en bra grej, men som sagt så känns det lite pinsamt. Typ lite desperat och sorgligt. Och framförallt pinsamt om någon jag känner skulle veta att jag använde appen. Skulle aldrig någonsin våga säga typ ?här är min nya kompis som jag träffade genom gofrendly?.
  • Matilda03

    Jag har testat den men får väl erkänna att jag inte varit superaktiv själv. Har två barn så har inte passat så mkt att ses. Men har skrivit med några st så verkar fullt möjligt att träffa nån därifrån. 

  • Anonym (Provat)

    Fast varför skulle du äns säga till dina andra vänner att du lärt känna en ny vän via en app, vad har dom med det att göra? Och varför ska du visa upp nya vänner för gamla? Det är ingen tröja du har köpt. Du övertänker.
    För det första så ska du ju träffa och lära känna nytt folk för din skull, för det andra varför skulle du prata med andra vänner om hur du träffat nya vänner? Det är då inget scenario som skulle utspela sig för mig. Man träffar ju folk hela tiden som man inte känner, vissa småpratar man med utan att för den skull känna och utan att man står så nära att man umgås per se. Om då en vän skulle komma till samma plats och se det, inte skulle den personen börja fråga hur vi träffades? 
    Men det klart, ska du fortsätta känna att det är pinsamt strunta i appen då och försök på annat sätt, gå med i någon förening eller börja med någon sport? Det finns ju massvis med sätt att lära känna fler.

Svar på tråden Prova gofrendly?