Fråga ang kronofogden och utmätning
Jag är sämst på att googla så slänger in frågan här.
Visst är det så att om man har flera olika skulder hos KFM och de gör en löneutmätning så delar de summan lika mellan de olika skulderna va?
Jag är sämst på att googla så slänger in frågan här.
Visst är det så att om man har flera olika skulder hos KFM och de gör en löneutmätning så delar de summan lika mellan de olika skulderna va?
Inte nödvändigtvis. Vissa skulder prioriteras först, som underhållsskuld, skatter och böter. I princip det man är skyldig staten. Det går före.
Inte nödvändigtvis. Vissa skulder prioriteras först, som underhållsskuld, skatter och böter. I princip det man är skyldig staten. Det går före.
Nu är jag ännu mer förvirrad. Jag loggade in på kfm för att kolla in om summorna på skulderna ändrats än. En har helt försvunnit, och en har gått upp 6 kr.
Fattar inte.
Nu är jag ännu mer förvirrad. Jag loggade in på kfm för att kolla in om summorna på skulderna ändrats än. En har helt försvunnit, och en har gått upp 6 kr.
Fattar inte.
på vårdskulder kan man ibland slippa ränta och påminnelseavgifter. Men kontakta dem eller be någon annan kontakta dem åt dig med en fullmakt
Hej
Kontakta kommunens budget och skuldrådgivare för hjälp. Är kostnadsfritt och har tystnadsplikt.
Alla skulder behöver inte ligga hos kronofogden och inte hela tiden. Har man tex avtalat om avbetalningsplan.
Bolagen avgör åxo om de tycker att det är lönt eller ej.
De kan ligga hos inkassobolag och lura i flera år.
Det räcker med ett påminnelsebrev var 3 år för konsumtionsskulder och 10 år för bankskulder för att de ska ha fortsatt hålla skulden levande.
Som sagt ta hjälp av kommunens rådgivare. Ni kan ju kontakta kronofogden och inkassobolagen tillsammans.
Förvirringen fortsätter. Nu har den skulden som gick upp 6 kr gått ner 800 kr.
Detta är riktigt spännande ju.