• Deceree1

    Nån som vet vad detta är?

    Hej. Jag har haft dessa i min ägo i 30 år men vet inte vad det är. Dom va begagnade redan när jag fick fatt i dom. Kan det vara nån slags underlägg? Dom är 17 x  26 cm

    nån som vet :)?

  • Svar på tråden Nån som vet vad detta är?
  • Deceree1
    Tow2Mater skrev 2022-02-04 15:23:44 följande:

    Musmattor?


    Näe.. jag tror inte det, dom är jättegamla. Väldigt glättig yta är det på dom 
  • Mortiscia80

    Jag skulle inte förstöra dem genom att använda som underlägg! Ser mer ut som samlarobjekt i en serie. Du kan säkert sälja dem med bra förtjänst.

  • Anonym (Tallrik?)
    Anonym (Lass) skrev 2022-02-04 15:30:16 följande:

    Är det inte glasunderlägg? 


    Eller för tallrikar? Med tanke på storleken?
  • Erla

    Sånadär serverade alltid min farmor frukostmackan på när jag var liten. Fast med andra motiv på dem. Som en bricka/tallrik för bara smörgåsen. 

  • Anonym (Lass)
    Anonym (Tallrik?) skrev 2022-02-04 15:56:47 följande:
    Eller för tallrikar? Med tanke på storleken?
    Ja jag missade måtten när jag läste först 
  • Deceree1
    Mortiscia80 skrev 2022-02-04 15:29:55 följande:

    Jag skulle inte förstöra dem genom att använda som underlägg! Ser mer ut som samlarobjekt i en serie. Du kan säkert sälja dem med bra förtjänst.


    Roligt att du sa det :) jag hade tänkt att jag skulle göra det men jag vet inte vad det är :))
  • Anonym (lll)

    Jag kan inte se vad det står på dem, det blir suddigt när jag förstorar bilden. Tänkte om det går att googla på det.

  • Anonym (lll)

    jag chansade på en bildgoogling och då hittade jag tex detta, det måste ju vara samma sort? 
    Det står att det är 1950:s coasters 

  • Deceree1
    Anonym (lll) skrev 2022-02-04 16:48:14 följande:

    jag chansade på en bildgoogling och då hittade jag tex detta, det måste ju vara samma sort? 
    Det står att det är 1950:s coasters 


    Men gud! De är ju exakt dom! Jag googlade massor men hittade inget. Ska kolla upp det :) tack :)
Svar på tråden Nån som vet vad detta är?