• Anonym (DaddyNot)

Kan jag vara pappa? Möjligt/omöjligt?

Jag och en tjej låg 15sept, för några dagar sen såg jag den tjejen är gravid och ska ha barn i Juli2022 på Instagram. 

Det är väl helt omöjligt jag skulle kunna vara pappan? vill verkligen inte bli pappa.
    Jag har inte sett kvinnan vara i ett förhållande under tiden. 

Så jag kan mycket väl vara sista personen hon låg med, förhoppningsvis inte.

Räknar jag månader så är det ju omöjligt då det blir 10månader. Hjälp.
    Vi har ingen kontakt o vill inte ha..

Men teoretiskt så är det helt omöjligt va om man räknar födsel till Juli2022...?

• Svar på tråden Kan jag vara pappa? Möjligt/omöjligt?
  • Anonym (MnM)
    Anonym (...) skrev 2022-02-07 09:55:47 följande:
    Spermier kan leva i flera dagar. Om tjejen hade ägglossning några dagar senare och bf är felberäknad ett par veckor, vilket inte är ovanligt, kan ts mycket väl vara pappan.
    Mammans BF måste vara satt till början av juli för att detta skulle kunna vara aktuellt och om så är fallet lär hon också ha varit på RUL. Feldatering om två veckor vid RUL låter högst osannolikt. Tjejens BF kan lika gärna vara satt till långt senare i juli, och då är det totalt osannolikt. 
  • Anonym (Eh... va?)
    Spucks skrev 2022-02-07 06:30:18 följande:
    Hur ska ej tjej veta vem som menas? TS har ju inte angett konkreta uppgifter som tjejen kan identifisera sig med.
    Fast TS har trots allt gett tillräckligt med uppgifter för att det ska vara relativt lätt att gissa. Att alla de saker man explicit och implicit kan utläsa av TS skulle stämma för flera olika personer känns ju inte jättetroligt.
  • Anonym (Rebecca)
    Anonym (...) skrev 2022-02-07 09:55:47 följande:
    Spermier kan leva i flera dagar. Om tjejen hade ägglossning några dagar senare och bf är felberäknad ett par veckor, vilket inte är ovanligt, kan ts mycket väl vara pappan.
    Precis. Och vi vet ju inte om tjejen är helt ärlig med att hon ska föda i juli eller om hon gett sig nån vecka extra för att slippa jobbiga kommentarer närmare datumet, eller helt enkelt avrundat uppåt. Eller så kan ju vården ha beräknat fel eller vad som helst.

Jag skulle nog säg att när det är så nära att det handlar om nån vecka hit och dit/max en månad kan man mycket väl vara pappan. Är ju bättre att utesluta och sluta oroa sig om det, än att sticka huvudet i sanden och ignorera problemet.
  • Anonym (Rebecca)
    Anonym (Eh... va?) skrev 2022-02-07 14:58:23 följande:
    Fast TS har trots allt gett tillräckligt med uppgifter för att det ska vara relativt lätt att gissa. Att alla de saker man explicit och implicit kan utläsa av TS skulle stämma för flera olika personer känns ju inte jättetroligt.
    Inte egentligen. Han har bara sagt när dom hade sex och att hon senare delade nyheten om graviditeten på Instagram. Det är absolut inget unikt här.
  • Anonym (Anonym)

Är ganska så säker på att den här människan syftar på mig Då jag träffade en Kille de datumet har precis lagt ut på instagram, har inte varit i nått förrhållande osv Ja tror inte de finns tusen sånna här fall i Sverige just nu. Har bf 9 juli för er som är nyfikna . Ni behöver ej Spekulera då det inte är han haha

• Anonym (Anonym)

Osen vill jag bara tillägga att man INTE missar o räknar fel. Har ju varit på flera ultraljud där man mätt bebisen och på så sätt kan räkna ut hur långt gången man är. Så nej inget är felaktigt :)

• Meddelande borttaget
  • Anonym (Rebecca)
    Anonym (Anonym) skrev 2022-02-07 15:29:32 följande:

Osen vill jag bara tillägga att man INTE missar o räknar fel. Har ju varit på flera ultraljud där man mätt bebisen och på så sätt kan räkna ut hur långt gången man är. Så nej inget är felaktigt :)

Det är ju dock rätt vanligt att de räknar fel. Händer ju många kvinnor att deras BF flyttas fram eller tillbaka för att någon märker att det räknats fel eller att bebisen är ovanligt stor/liten. 
  • Anonym (Anonym)
    Anonym (Rebecca) skrev 2022-02-07 15:42:09 följande:
    Det är ju dock rätt vanligt att de räknar fel. Händer ju många kvinnor att deras BF flyttas fram eller tillbaka för att någon märker att det räknats fel eller att bebisen är ovanligt stor/liten. 
    Jo det är klart det händer. Men i detta fall är det en månad emmelan :)
  • Anonym (Eh... va?)
    Anonym (Rebecca) skrev 2022-02-07 15:16:38 följande:
    Inte egentligen. Han har bara sagt när dom hade sex och att hon senare delade nyheten om graviditeten på Instagram. Det är absolut inget unikt här.
    Anonym (Anonym) skrev 2022-02-07 15:23:40 följande:

Är ganska så säker på att den här människan syftar på mig Då jag träffade en Kille de datumet har precis lagt ut på instagram, har inte varit i nått förrhållande osv Ja tror inte de finns tusen sånna här fall i Sverige just nu. Har bf 9 juli för er som är nyfikna . Ni behöver ej Spekulera då det inte är han haha

I rest my case - alldeles tillräckligt med uppgifter :)

Grattis, Anonym, till bebis!

• Anonym (Eh... va?)
    Anonym (Anonym) skrev 2022-02-07 15:29:32 följande:

Nja, fast där kan det alltså bli fel. Tidiga VUL/UL är mer exakta, men ju längre fram i grav du kommer, desto mer fel kan det bli. Därmed inte sagt att det är felräknat i ditt fall, förstås :)
  • Spucks
    Anonym (Eh... va?) skrev 2022-02-07 14:58:23 följande:
    Han har gett nästan inge uppgifter alls. Det finns säkert många kvinnor som ska föda i juli, har instagram och har haft sex med någon den 15e september.
Svar på tråden Kan jag vara pappa? Möjligt/omöjligt?