• Anonym (Undrar)

    Vad skyller ni på när ni inte vill ha sex?

    Min pojkvän vill ha sex flera gånger i veckan, jag vill typ 1 gång i månaden. Brukar säga att jag har mens och inte kan när han vill ha sex. Vad skyller ni på när ni inte vill ha sex?

  • Svar på tråden Vad skyller ni på när ni inte vill ha sex?
  • Anonym (Kvinna)
    Anonym (Torrfittan) skrev 2022-02-11 15:07:47 följande:
    Förstår dig fullständigt och jag tycker också det är konstigt varför vi som kanske inte gillar sex inte ska kunna få ha ett förhållande? Jag har sagt till min kille att det är okej om han vill ha någon vid sidan om, bara för själva sexet då.

    Men vill såklart inte att han ska bli kär i nån annan. Svårt Obestämd

    Det är väl ingen som har sagt att ni som inte vill ha sex inte får ha ett förhållande? Men man bör ju vara ärlig med att man inte tycker om sex, och inte kommer att ha sex med sin partner, när man går in i en ny relation. Tycker du inte det? Det är ju viktigt att man är sexuellt kompatibla i en parrelation. Av samma anledning bör man ju vara öppen med att man har ett ovanligt stort behov av sex och behöver ha sex minst en gång om dagen för att känna sig nöjd i en relation. Det är ju bra att din kille får ha sex med andra, men jag hoppas att du var ärlig med det redan från start - att du inte kommer att ha sex med honom, utan det får han i så fall ha med andra.

    Förresten, varför skrev du tidigare att bara ?gubbslem? tycker om sex? Det tror du väl ändå inte? De flesta människor tycker om sex, även kvinnor.
  • Anonym (Torrfittan)
    Anonym (Kvinna) skrev 2022-02-11 16:06:02 följande:
    Förresten, varför skrev du tidigare att bara ?gubbslem? tycker om sex? Det tror du väl ändå inte? De flesta människor tycker om sex, även kvinnor.
    Nej jag vet, men ibland känns det faktiskt så för mig. Just för att jag själv inte gillar det.
  • Anonym (Torrfittan)
    Anonym (dum lösning) skrev 2022-02-11 16:05:29 följande:
    Hur vet du att hennes kille är ok med att hon knullar din?
    Eller bryr du dig öht?

    Är det ok att du ska slippa dina problem genom att någon annan stackare blir bedragen?
    Jag vill bara ha min kille kvar, så enkelt är det. Kan inte ta ansvar för alla andras handlingar faktiskt. Det kanske kan gå att hitta någon kille som faktiskt vill "låna ut" sin tjej till min kille. Vet inte om det är möjligt.
  • Anonym (Kvinna)
    Anonym (Torrfittan) skrev 2022-02-11 16:10:41 följande:
    Nej jag vet, men ibland känns det faktiskt så för mig. Just för att jag själv inte gillar det.
    Du tycker att de som gillar sex är äckliga?
  • Anonym (dum lösning)
    Anonym (Torrfittan) skrev 2022-02-11 16:13:11 följande:
    Jag vill bara ha min kille kvar, så enkelt är det. Kan inte ta ansvar för alla andras handlingar faktiskt. Det kanske kan gå att hitta någon kille som faktiskt vill "låna ut" sin tjej till min kille. Vet inte om det är möjligt.
    Ja precis, du vill ha din kille kvar trotts att du inte gillar sex och om det ska ske till priset av att nån annan stackars jävel blir lurad så är det helt ok. Det verkar vara mycket som andra ska offra för att du ska kunna ha vara lycklig... din kille ska leva i celibat och någon annan ska bli bedragen.

    Jo det är fullt möjligt om båda paren lever i ett öppet förhållande. Men då får man ju se till att det är så och inte blunda eller strunta i det.
  • Anonym (Vivi)

    Jag vill alltid ligga med min man så har aldrig på de här tio åren behövt skylla på något. 

  • Anonym (Händer inte)
    Anonym (Torrfittan) skrev 2022-02-11 15:07:47 följande:
    Förstår dig fullständigt och jag tycker också det är konstigt varför vi som kanske inte gillar sex inte ska kunna få ha ett förhållande? Jag har sagt till min kille att det är okej om han vill ha någon vid sidan om, bara för själva sexet då.

    Men vill såklart inte att han ska bli kär i nån annan. Svårt  // Obestämd


    Den absoluta majoriteten människor vill ju ha sex med din partner och är attraherade av partnern. Det är liksom grejen med att älska någon. Det är inte sex med random person man vill ha utan med partnern. 

    om man nu inte vill ha sex alla borde man leta efter partner som känner likadant eller vara extremt tydlig. Allt annat är elakt och ego 
  • Anonym (Händer inte)
    Anonym (Undrar) skrev 2022-02-11 15:22:03 följande:
    Ja killar har ju ett behov av att ha sex. men han vill inte ha sex med någon annan eller vad? 
    Människor har behov av sex - både kvinnor och män
  • Anonym (Anna)

    Om jag mot förmodan inte vill så säger jag just det, nej jag vill inte just nu, händer typ aldrig.
    När han inte vill så säger han att han är trött eller att penisen behöver vila.

    Så enkelt är det

  • Anonym (Kommunicera!)
    Anonym (Torrfittan) skrev 2022-02-11 16:13:11 följande:
    Jag vill bara ha min kille kvar, så enkelt är det. Kan inte ta ansvar för alla andras handlingar faktiskt. Det kanske kan gå att hitta någon kille som faktiskt vill "låna ut" sin tjej till min kille. Vet inte om det är möjligt.
    Du kan ju diskutera detta med din kille, berätta hur du känner. Förklara för honom hur mycket han betyder för dig och att du förstår att han har behov, men att du tyvärr inte känner att du kanske kan erbjuda det han behöver, att du troligtvis är asexuell eller i var fall inte har stark lust/drift, men att ni kanske kan komma fram till en lösning för er båda. 

    Ett förslag kan ju vara att han regnar sig på tinder eller någon annan sida där han beskriver att han söker någon för endast sex, att han är i en relation och att eventuell träff inte innebär något mer osv. Istället för att han ska träffa någon som han redan är bekant med osv. 

    Är ju inte säkert att han vill detta öht. Kanske tom är så att när du berättat för honom hur du verkligen känner, att det handlar inte om brist på attraktion för honom, eller att du inte bryr dig om honom utan att du känner helt enkelt inte att detta med sex känns så bra. Så kanske ni kan få förståelse och komma fram till något bra, vad det än må vara. 
  • Anonym (.....)

    Behövs det skyllas på något? 
    Om en kvinna får nuförtiden säga nej på vilket sätt som helst utan det kan anses vara otrevligt. 
    Mannen får acceptera om en kvinna säger att han är värdelös. 

Svar på tråden Vad skyller ni på när ni inte vill ha sex?