• Svar på tråden Vårdcentralen svarar inte Patientnämnden?
  • Anna5215
    Jag är bara jag skrev 2022-02-09 21:42:42 följande:

    Det är de skyldiga att göra inom 4 veckor. Ring patientnämnden igen. Funkar det inte alls så anmäl till IVO.


    Patientnämnden har skickat två påminnelser och dom sade att dom inte kan tvinga en vårdcentral att svara när dom struntar i det. 
  • Anna5215
    Jag är bara jag skrev 2022-02-09 21:42:42 följande:

    Det är de skyldiga att göra inom 4 veckor. Ring patientnämnden igen. Funkar det inte alls så anmäl till IVO.


    Patientnämnden har skickat två påminnelser och dom sade att dom inte kan tvinga en vårdcentral att svara när dom struntar i det. 
  • Jag är bara jag
    Anna5215 skrev 2022-02-10 09:15:07 följande:
    Patientnämnden har skickat två påminnelser och dom sade att dom inte kan tvinga en vårdcentral att svara när dom struntar i det. 
    Då går du till IVO. Kanske Patientnämnden kan hjälpa med det. Annars kan du kontakta dom själv.
  • Anna5215
    Jag är bara jag skrev 2022-02-10 13:11:48 följande:
    Då går du till IVO. Kanske Patientnämnden kan hjälpa med det. Annars kan du kontakta dom själv.
    Patientnämnden kan inte hjälpa till med anmälningar till IVO, tyvärr.
  • Jag är bara jag
    Anna5215 skrev 2022-02-10 15:10:40 följande:
    Patientnämnden kan inte hjälpa till med anmälningar till IVO, tyvärr.
    Man kan ringa dit själv.
  • Gunhelm

    Testa skriva till regionen, lämna ärende-numret du fått av patientnämnden. Vårdcentralerna måste svara patientnämnden inom 4 veckor, samma gäller dina egna klagomål om lämnat dem direkt till vårdcentralen.

    [email protected]

Svar på tråden Vårdcentralen svarar inte Patientnämnden?