• Thu 10 Feb 2022 00:07
    1370 visningar
    2 svar
    +1
    2
    1370

    Njursvikt, Tarm Operation min lilla kisse????

    Här kommer mitt barns historia


     


    När vi fick Milo var han 12 veckor. Han var super aktiv, go och glad. Han lekte och busade massor. Han blev kastrerad när han var 6 månader. Allt började efter det. 


     


    Han började kräkas ????Vi åkte flera ggr till djursjukhuset,  de hittade inget fel på honom. Hos Veterinär kliniken vi har varit innan också för vaccination och kastrering, sa de att han hade förhöjda kreatinvärde, och det var protein i urinet, alltså kopplad till njursvikt. 


     


    Men ingen kunde gissa vad kräkningarna berodde på. Hade han problem på njurarna som orsakade kräkning, eller är det kräkningar som orsakade njursvikt på honom. Han var endast 8-9 månader ????


     


    Sen dess åt han njurfoder. Han blev aldrig som han var innan. Min vackra son började sova mer, var inte lika aktivt. Men ja inga kräkningar iallafall. 


     


    Men Jag ville inte släppa detta. Pratade med online veterinär massor med ggr och tog honom igen och igen till veterinär kliniken massor med ggr. Krävde alltest och undersökningar. De sa att alla värden var ok utan bara njurarna som verkar inte må bra ????


     


    Kreatinvärdet gick aldrig ner trots njurfodret som han åt under ett årstid.  Då önskade jag remiss hos en specielist veterinär för en vidare undersökning. Och jag borde ha gjort det myclet innan. Vi fick tid dagen innan nyårsafton. 


     


    Hon behövde inte ens undersöka mitt barn, hon sa direkt att problemet ligger antingen på hans mage eller tarmar efter hon har läst hela hans sjukdomshistoria. Efter undersökningen sa hon att han hade inflamerade tarmar och till o med en del av hans tunntarm har blivit lite tjockare för att problemet haft han länge utan behandling. Vahhhhh min katt hade inga njursjukdom stackars liten åt njurdoder under ett årstid och haft tarm problemet kvar ???? Hon sa också att Ragdoll katter kan ha lite förhöjda kreatinvärde. 


     


    Om ni undrar, hos veterinär kliniken undersöktes Milo med ultraljud endast njurar, flera ggr blodprov tagningar och urinprov. 15 ggr två olika veterinärklinik har vi varit på och 4 ggr besökte vi djurakuten under året.


     


    VI samband med rådet hos Specielist Vet. , bytte fodret till hypoallergenic fast han inte fått några medisiner mot inflamationen. 


    För två dagar sedan blev Milo akut sjuk. Hans allmänt tillstånd var på verkat efter frekvanta kräkningar innan vi åkte akut till djurakuten kl.11 på kvällen. 4 kräkningar under 9 timmar. 


     


    Veterinären trodde först att det var urinstop, han blev inlagd direkt och fick droppar. imorse ringde de och sa de att Milo behöver akut opereras för att en hårboll fastnat och blockerat i tunntarmen????


     


    Han hade jätte ont. Jätte ont i buken när vi rörde honom. Han bet mig till och med under undersökningen för första första ggn pga hög smärta ????


     


    Min stackars barn hade såååå myclet smärta och vi inte kunde märka det innan han började kräkas ???? 


     


    Jag var så rädd, så rädd så trodde jag att jag skulle förlora mitt barn, min bästa vän, mina lungor???? Han är mitt allt. Kunde inte sova hela natten och inte göra något hela dagen idag, kändes hjärnan skulle spräcka, fick inga luft tills veterinären ringde och berättade att operationen gick bra. Men risken fortsätter. 


     


    Om allt går bra som det ska, han accepterar mat, behåller mat och vätska får vi hämta honom hem imorgon sa veterinären. Håller tummarna att han gör det. Det enda jag vill att han ska må bra nu efter operationen. 


     


    Oron fortsätter, därför ville jag skriva av mig lite här också. Känns som att min hjärna kommer att explodera snart. Tänker och tänker. och gör inget annat än att bara tänka och gråta. 


     


    Tänker om det händer en komplikation?


    Kan en små katt opereras två ggr efter varandra? Vad kommer de göra och hur kommer de hjälpa till mitt barn? Vet att han har mycket ont nu. Känner han sig ensam? fryser han? Äter han? 


     


    Min Milo har varit med om myclet ???? Nu väntar jag att de ska ringa imorgon. Försökte ringa vårdavdelningen men ingen svarar där. Skulle fråga hur han mådde nu. Men men finns inget att göra ön att vänta ???? Som som är så tråkigt 


  • Svar på tråden Njursvikt, Tarm Operation min lilla kisse????
  • Thu 10 Feb 2022 09:44
    #1

    Men åhhh va hemskt och jobbigt för din lilla kisse och dig! Jag förstår verkligen det måste va hemskt se din lilla vän lida så och inte veta va du ska ta dig till. Maktlösheten, oron? FörvånadGråter
    Har själv en liten katt som jag älskar högt och bryr mig väldigt mycket om så jag kan deffo relatera till din oro. 


    Men nu får vi hoppas på det bästa! Det är morgon/förmiddag nu och kanske har veterinären redan hört av sig?!


    Både jag och min lilla kisse tänker på dig och håller tummarna att allt snart ska bli bra igen! För precis som människor kan tillfriskna från svåra sjukdomar och sen leva bra liv kan katter det. Så hoppas det blir bra till slut! 

    Vänliga, stödjande hälsningar! <3
    /flygrl

  • Thu 10 Feb 2022 09:53
    #2

    Beklagar! Det är inte så lätt med katter för de visar oftast inte att de mår dåligt förrän de verkligen gått långt. 

    Jag hoppas det går bra för Milo! Han är fortfarande ung och borde ha bra förutsättningar! 


    Vi fick avliva vår gamleskrutta i våras på grund av återkommande cancer. Saknar henne. Det är något speciellt med djuren.


    Krya på dig Milo! 

Svar på tråden Njursvikt, Tarm Operation min lilla kisse????