• Thu 10 Feb 2022 18:25
    1916 visningar
    10 svar
    10
    1916

    Gravid

    Jag och min sambo försöker få barn :) har nu I 3 dagar mått ila ont i mina äggstockar är trött. Och hungrig hela tiden fast jag har ätit och har lätt för att bli ledsen å arg på nolltid 

    Kan jag va med barn eller? 

    Min sista mens var 30 januari blöde då I 2 dagar de var lite rosa å brund på min binda inte så mycket blod 
    Jag testa mig då men de visade negativ men ser ett svagt plus men inte så tydligt men så blir ju lite förvirrad hahah

  • Svar på tråden Gravid
  • Thu 10 Feb 2022 18:48
    #1

    Ägglossning ligger närmare till hands om du hade mens 30 januari. 

  • Anonym (Ägglo­ssning­)
    Thu 10 Feb 2022 18:53
    #2
    Drottningen1970 skrev 2022-02-10 18:48:39 följande:

    Ägglossning ligger närmare till hands om du hade mens 30 januari. 


    Om inte hon menade att sista mensdagen var 30de? Isf borde ägglossningen varit för 5-6 dagar sen? 
  • Thu 10 Feb 2022 19:11
    #3

    Jag har spytt 2 gånger idag. Har mått ila I 3 dagar. Sista gången jag hade mens var 30 januari. 

  • Anonym (G.)
    Thu 10 Feb 2022 19:22
    #4

    Ta ett test när du passerat bim så vet du säkert. Om du hade mens med start den 30/1 så har du troligen inte haft äl ens än denna månad. Du är ju bara på dag 12 i cykeln och kan omöjligt ha graviditetssymtom. Om det nu var en vanlig mens du hade. 

  • Thu 10 Feb 2022 19:44
    #5

    Brukar ha mens en vecka nu hade jag bara 2 dagar "mens" 
    Ja har spytt 2 gånger idag. Oxå mår ila hela tiden 

  • Anonym (G.)
    Thu 10 Feb 2022 19:51
    #6
    Tanjadahlbergg skrev 2022-02-10 19:44:49 följande:

    Brukar ha mens en vecka nu hade jag bara 2 dagar "mens" 
    Ja har spytt 2 gånger idag. Oxå mår ila hela tiden 


    Antingen var det inte någon ?riktig? mens och isf borde du ha starka test vid de här laget.  När hade du mens innan den 30/1? 


    Att man mår illa och kräks är ingen garanti för att man är gravid. Man kan ju va magsjuk eller annat. 

  • Anonym (HCG)
    Thu 10 Feb 2022 20:03
    #7

    Om du inte har fått positivt test beror dina symptom inte på graviditet. För att få graviditet symptom måste hormonet hcg blivit så pass högt att det garanterat ger utslag på ett test. Så nej.

  • Fri 11 Feb 2022 15:43
    #8

    Har inte magsjuka har inte varit med någon på 2 veckor så spyr inte hela tiden. Bara ibland men har mått ila nu snart i 4 dagar har aldrig varit så här för mig.  Min vanliga mens är en vecka denna var bara i 2 dagar. Blöde inte ens mycket  den 30 januari..  är konstant hungrig sugen på konstiga saker typ.. hahah  men men får vänta å se nör mensen kommer nästa gång så  :) 

  • Anonym (G.)
    Fri 11 Feb 2022 17:36
    #9
    Tanjadahlbergg skrev 2022-02-11 15:43:43 följande:

    Har inte magsjuka har inte varit med någon på 2 veckor så spyr inte hela tiden. Bara ibland men har mått ila nu snart i 4 dagar har aldrig varit så här för mig.  Min vanliga mens är en vecka denna var bara i 2 dagar. Blöde inte ens mycket  den 30 januari..  är konstant hungrig sugen på konstiga saker typ.. hahah  men men får vänta å se nör mensen kommer nästa gång så  :) 


    Fortfarande känns en graviditet utesluten med tanke på det du beskriver.

    1. Om du hade mens 30 januari så är det alldeles för tidigt att redan nu ha graviditetsymtom eftersom du knappast hunnit ha äl denna cykel. 


    2. Om det inte var mens den 30 januari utan någon annan typ av blödning så borde dina test vara väldigt starka vid de här laget då du rimligen är i v. 6-7 nu. 


    3. Vad menar du med inte varit med någon på två veckor och spyr inte hela tiden? Man kan ju vara magsjuk utan att kräkas hela tiden och det kan ju sitta i ett tag. 

  • Fri 11 Feb 2022 18:16
    #10

    Okejjj tackar så mycket alla då vet jag att jag inte kan bli gravid nu så får väl försöka nästa månad då kanske eller nå hahah. 

Svar på tråden Gravid