• Thu 10 Feb 2022 21:21
    4461 visningar
    2 svar
    2
    4461

    Förlänga handtaget på Britax Smile III?

    Hej,

    På handtaget finns det två runda grejer man kan trycka in för att VINKLA handtaget. Vilket ju är bra. Men jag skulle även vilja förlänga hela handtaget ? så att jag alltså hamnar längre från vagnen och inte slår i fötterna i förvaringsutrymmet nedtill.

    Och då finns det två typ avlånga "reglage" lite längre ner på handtagetn som man kan dra i. Men när jag gör det händer inget. Jag har ingen möjlighet att dra ut handtaget och göra det längre. Trots att jag drar i båda reglagen samtidigt (precis som jag gör med de två runda grejerna som låter mig vinkla handtaget).

    Är dom två reglaget till för något annat, eller bara skådebröd i största allmänhet och denna funktion finns inte på denna vagn?

  • Svar på tråden Förlänga handtaget på Britax Smile III?
  • Anonym (Samma vagn)
    Thu 10 Feb 2022 21:25
    #1

    Jag har samma vagn men tror inte det går att förlänga handtaget såvitt jag vet.
    "Reglaget" nertill är nog enbart till för att vika ihop vagnen. I början slog jag också fötterna i den men sen lärde jag mig att hålla vagnen kanske 5 cm längre bort ifrån mig och nu tänker jag inte ens hur jag går med vagnen, det bara sker per automatik :)

  • Fri 11 Feb 2022 09:49
    #2
    Anonym (Samma vagn) skrev 2022-02-10 21:25:59 följande:

    Jag har samma vagn men tror inte det går att förlänga handtaget såvitt jag vet.
    "Reglaget" nertill är nog enbart till för att vika ihop vagnen. I början slog jag också fötterna i den men sen lärde jag mig att hålla vagnen kanske 5 cm längre bort ifrån mig och nu tänker jag inte ens hur jag går med vagnen, det bara sker per automatik :)


    Tack, då vet jag! :)
Svar på tråden Förlänga handtaget på Britax Smile III?