• Aredhel

    Har ni handlat på Etsy?

    Kan man lita på den sidan? Hittade en vara jag vill beställa men är alltid kritisk när det kommer till näthandel. 

  • Svar på tråden Har ni handlat på Etsy?
  • Feliciaeberstein

    Jag har beställt från etsy flera gånger och är väldigt nöjd ???? 
    Men det är viktigt att kolla recensioner och ställa någon fråga till säljaren för att se hur snabbt/om de svarar ???? 

  • Feliciaeberstein
    Feliciaeberstein skrev 2022-02-12 14:46:55 följande:

    Jag har beställt från etsy flera gånger och är väldigt nöjd ???? 
    Men det är viktigt att kolla recensioner och ställa någon fråga till säljaren för att se hur snabbt/om de svarar ???? 


    Ska inte vara frågetecken utan jag försökte göra emojis :p
  • Kiyah
    Aredhel skrev 2022-02-12 03:46:03 följande:
    Har ni handlat på Etsy?

    Kan man lita på den sidan? Hittade en vara jag vill beställa men är alltid kritisk när det kommer till näthandel. 


    Nu har jag inte handlat där själv, men man behöver tänka på att Etsy precis som bl a Ebay, Wish och Amazon är en plattform för olika försäljare och inte en enskild handlare som säljer varor. 

    De flesta är seriösa, men det finns mindre seriösa säljare där med. Kolla recensioner och bilder
  • fjanten

    Etsy i sig är ju en plattform för andra att sälja på, som t.ex. ebay eller tradera. M.a.o. är det det enskilda företaget eller den enskilda personen som säljer som du behöver kolla upp (recensioner). Jag har inte haft problem från någon av säljarna jag köpt av.

Svar på tråden Har ni handlat på Etsy?