• Lizaaa

    Mens eller gravid?

    ömmande bröst, ömmande bröstvårtor, molande mensvärk, lite yrsel & plötsliga svett-anfall, en typisk nidblödnings blödning, ont i huvudet & lätt illamående till o från.

    vi matchade in ÄL väldigt bra 30/1, & borde få min mens imorgon (13/1), om det är en normal cykel så att säga.. efter att jag tog ut spiralen i maj -21, så har jag inte haft en ägglossning eller normal cykel, detta är min första. 
    igår & idag har jag haft riktigt ont i magen, precis som jag brukar kunna ha innan mens, trodde min mens kom igång då jag torkade mig & hade mer ?färskt? blod, men sen har det inte kommer mer blod. brukar ändå blöda mer. Vad tror ni?? Ska jag testa mig igen eller kan jag släppa detta helt & hoppas på nästa ägglossning?

  • Svar på tråden Mens eller gravid?
  • Anonym (Teddy)

    Jag vet hur det är....man väntar, hoppas, längtar. Det enda man kan tänka på är om mensen har kommit eller inte. Men det tråkiga svaret är att det bara är antingen ett test eller vänta några dagar som kommer att ge dig svaret. Det är naturens sätt att jävlas med oss som nån gång har väntat och längtat, att symptomen på inkommande mens många gånger är så lika symptomen på en tidig graviditet. 
    Jag önskar dig att du får svaret du vill ha. Lycka till!

  • Anonym (Hur)

    Hur är din mage? Är den hård är du gravid är den lös är mensen på g

  • Lizaaa
    Anonym (Hur) skrev 2022-02-12 21:21:32 följande:

    Hur är din mage? Är den hård är du gravid är den lös är mensen på g


    Jag skulle säga hård, eller hur menar du?????
  • Anonym (Teddy)
    Lizaaa skrev 2022-02-12 21:28:19 följande:
    Jag skulle säga hård, eller hur menar du?????
    Lizaaa skrev 2022-02-12 21:28:19 följande:
    Jag skulle säga hård, eller hur menar du?????
    Jag tror hon menar din avföring.

  • Anonym (M)

    Alla symtom du rabblar upp är symtom på pms likväl som att mensen är på g. 


    Verkar som att du fått lite spotting innan mensen drar igång. Jag fick det helt plötsligt två cykler, aldrig haft förut? var inte gravid utan kroppen ur balans och jävlades. 

    Jag skulle tro att mensen var seg på att starta ordentligt om det var jag som hade som du beskriver, men absolut kan det vara en graviditet. Bara testa eller vänta och se?

  • Anonym (M)
    Anonym (M) skrev 2022-02-12 21:49:15 följande:

    Alla symtom du rabblar upp är symtom på pms likväl som att mensen är på g. 


    Verkar som att du fått lite spotting innan mensen drar igång. Jag fick det helt plötsligt två cykler, aldrig haft förut? var inte gravid utan kroppen ur balans och jävlades. 

    Jag skulle tro att mensen var seg på att starta ordentligt om det var jag som hade som du beskriver, men absolut kan det vara en graviditet. Bara testa eller vänta och se?


    Menar symtom på pms likväl som symtom på GRAVIDITET
Svar på tråden Mens eller gravid?