• Anonym (Nybörjaren)

    Smutskastning pga vårdnadstvist

    Suttit hos polisen och socialen pga en anmälan från mitt ex. Socialen kommer lägga ner utredningen och jag väntar på vad åklagaren kommer med för utslag. Exet är så arg nu och vill ha enskild vårdnad. Jag frågade snällt om jag kunde få bli boendeförälder (vårt barn har autism och exet sköter inte rutiner,närvaro på fsk och valt att bo 1,5 timma bort från fsk) för vårt barns bästa. 

    Hon svarade upp med polisanmälan om misshandel+en del annat som inte hänt. 
    Jag ser vårt barns bästa först och främst och kommer med hjälp av advokat försöka bli boendeförälder.

    Vad ska jag tänka på? Smutskasta exet vill jag absolut inte. Handlar det om att med hjälp av bevis få exet att se ut som en dålig förälder? Hjälp!

  • Svar på tråden Smutskastning pga vårdnadstvist
  • Anonym (ååå)

    Det handlar om att visa att ni inte kan samarbeta (om det är så). Det är en stor orsak till varför en del får enskild vårdnad. Man ska alltid se till barnets bästa, och om det är så att en förälder inte gör det, så har man något att gå på. 

    Kan du bevisa att exet inte sköter barnets rutiner osv, så ska du ta allt sånt med advokat. 

    Viktigt också att det i så fall kommer fram att det som anmäldes var påhittat, det ligger i så fall exet i fatet, att hon anmält något på osann grund. 

  • Anonym (Nybörjaren)

    I hennes stämning finns annat hon sagt om mig.
    Hon och hennes kille skulle fått anonyma sms som mitt ex tror kommer från mig. Jag skulle,när vi bodde ihop,varit full och aggressiv (innan barnet kom)
    Det står i stämningen "**** tror att sms kommer från hennes ex men hon är inte säker" 

    Är verkligen detta relevant i en vårdnadstvist? 
    Min advokat hävdar att mitt ex ord inte gäller utan att kunna styrka det mitt ex säger. 
    Jag har via min advokat förnekat allt mitt ex sagt och förnekat allt via "förhör" hos socialen. 

    Jag kan med prata om ord är det som gäller i vårdnadstvist! Dessutom det mitt ex snackar om har INGET med barnet att göra och INGET med min roll som pappa att göra.

Svar på tråden Smutskastning pga vårdnadstvist