• Sunset boulevard

    Såg inget foster på vul vecka 5+6

     

    Hej,

    Vill dela mina tankar och gärna höra era erfarenheter om ni varit med om något liknande.

    Idag var vi och gjorde ett tidigt ultraljud då jag trodde att jag var i vecka 5 (hade två dagars embryo insättning 29 Januari). Man hittade inget foster på ultraljudet och gjorde då ett vul som inte heller visade något. 

    Min gynekolog sa att man borde ha sett något efter 2 veckors insättning och jag är nu helt deprimerad Rynkar på näsanGråter

    Testade precis igen efter besöket och det visar starkt positivt.

    Är det sant det han säger?  Att man borde se embryo 2 veckor efter insättning? 

    Snälla svara mig. Massa kärlek till er alla ??

  • Svar på tråden Såg inget foster på vul vecka 5+6
  • Jag är bara jag

    Med ET ( eller FET ) av 2-dagars den 29/1 är du i v.4+4 nu. Det är för tidigt för VUL för det är ytterst sällan man ser nåt då. På sin höjd en fostersäck. IVF-kliniker brukar rekommendera VUL v.8 för då ska både foster och hjärtslag synas. Så den där gynekologen var för snabb att uttala sig så tvärsäkert.

    Gör ett nytt VUL v.8. 

  • Sunset boulevard

    Jag är bara jag


    Jag hoppas att du har rätt men det tror jag att du har du hade ju koll på mina veckor. Det stämmer jag är 4 + 4. Jag har ömma bröst, lite molvärk kommer lägga upp gravtest här och ändå är har inget på ultraljud. Jag har bara läst om man inte ens är säck så kan det tyda på missfall men ja det är alldeles för tidigt. 

    Jag önskar att jag kunde bli glad och njuta av detta. Men efter att ha varit infertil i typ 6 år så vågar man inte bara glad. 
     Men det är andra gången i mitt liv jag får positivt gravtest
  • Gasellen87

    Jag har ingen erfarenhet av just insättning men med mitt tredje barn så syntes inget foster första gången jag va på vul. Jag trodde jag var i v. 6+ men hon trodde v 5+ som mest, blev alltså backad 6 dagar enligt sista mens. Dock var hon övertygad om att det bara för för tidigt medens jag som kom in på grund av småblödningar va övertygad om missfall.  Dock såg hon gulesäck och hinnesäck. fick ny tid efter två veckor och då fanns foster med hjärtslag, han fyller snart två år. 

  • Sunset boulevard

    Gasellen87 

    Jag får hopp när jag läser detta..förstår inte varför min gynekolog sa att efter 14 dagar alltså på min testdag och 4 dagar efter förväntad mens att jag borde se säck åtminstone. Har varit så förstörd sedan jag var hos honom. Försöker styra ryka upp mig och vara positiv men inte lätt

  • Jag är bara jag
    Sunset boulevard skrev 2022-02-14 20:49:15 följande:
    Gasellen87 

    Jag får hopp när jag läser detta..förstår inte varför min gynekolog sa att efter 14 dagar alltså på min testdag och 4 dagar efter förväntad mens att jag borde se säck åtminstone. Har varit så förstörd sedan jag var hos honom. Försöker styra ryka upp mig och vara positiv men inte lätt
    Det stämmer inte och du borde inte gjort VUL så tidigt. Det kan hända att man ser en fostersäck, men inte hundra. Och man ser ju absolut inte fostret hur som helst så även om man hade sett en säck hade du fått göra nytt VUL igen v.8.

    2-3 på test är positivt. Stämmer bra. Försök ha lite is i magen även om jag vet att det är svårt. Tog 10 år att få barn för oss. Jag håller alla tummar!
  • Sunset boulevard

    Jag är bara jag


    10 år är väldigt länge jag förstår dig och jag är så glad att äntligen är mamma! Du är så snäll som svarar på mina inlägg och ger mig mer kunskap och dina erfarenheter.
    Ja jag borde inte ha träffat honom men han tyckte att jag skulle komma in idag när jag sa att jag fick positiv test i fredags. Så jag trodde att man kunde få svar då också.

    Antar att jag borde vänta nu till vecka 8 åtminstone...

    Förresten hur svarar man på andras inlägg utan att skriva som jag gör, är ganska ny här på familjeliv. 
  • Sunset boulevard

    Jagharingenfantasi20


    Märkligt att jag skulle göra VUL idag och inte några veckor framåt...men det som gjorde mest ont är att han sa man borde ha sett något nu inte ännu är det tidigt....
  • Jag är bara jag
    Sunset boulevard skrev 2022-02-14 21:24:56 följande:
    Jag är bara jag
    10 år är väldigt länge jag förstår dig och jag är så glad att äntligen är mamma! Du är så snäll som svarar på mina inlägg och ger mig mer kunskap och dina erfarenheter.
    Ja jag borde inte ha träffat honom men han tyckte att jag skulle komma in idag när jag sa att jag fick positiv test i fredags. Så jag trodde att man kunde få svar då också.

    Antar att jag borde vänta nu till vecka 8 åtminstone...

    Förresten hur svarar man på andras inlägg utan att skriva som jag gör, är ganska ny här på familjeliv. 
    Kan jag bidra med nåt gör jag gärna det. {#emotions_dlg.flower}

    Men vem är den här gynekologen egentligen? Som jag sa så skulle en IVF-klinik aldrig rekommendera VUL så tidigt. Så många inlägg här om gravida som gjort tidiga VUL och blivit "utdömda", men allt har egentligen varit bra. Det enda de för tidiga VUL:en ger är oro. Oftast helt i onödan. Men du hoppades se nåt, det förstår jag verkligen. Man vill ju så gärna se det lilla pyret!  Men du får boka ett nytt v.8 som sagt. Då råder det ingen tvekan nämligen.

    Det finns en knapp som heter citera. Tryck på den så får du upp kommentaren du vill svara på.
  • Sunset boulevard
    Jag är bara jag skrev 2022-02-14 22:27:48 följande:
    Kan jag bidra med nåt gör jag gärna det. {#emotions_dlg.flower}

    Men vem är den här gynekologen egentligen? Som jag sa så skulle en IVF-klinik aldrig rekommendera VUL så tidigt. Så många inlägg här om gravida som gjort tidiga VUL och blivit "utdömda", men allt har egentligen varit bra. Det enda de för tidiga VUL:en ger är oro. Oftast helt i onödan. Men du hoppades se nåt, det förstår jag verkligen. Man vill ju så gärna se det lilla pyret!  Men du får boka ett nytt v.8 som sagt. Då råder det ingen tvekan nämligen.

    Det finns en knapp som heter citera. Tryck på den så får du upp kommentaren du vill svara på.
    Tack snälla du Hjärta

    Det är en privat gynekolog, han är jätte snäll annars men vet verkligen inte varför det blev så fel idag. Jag trodde man kunde se säcken men ack så fel jag hade. Det var heller inte min idé att göra VUL idag utan han som föreslog det. Har nu läst flera som inte ens sett något i vecka 6. Har nu fått ta d hos min ivf vecka 8. 

    Jag borde ha is i magen, hur lyckades du äntligen bli gravid förresten? 
  • Jag är bara jag
    Sunset boulevard skrev 2022-02-14 22:44:24 följande:
    Tack snälla du Hjärta

    Det är en privat gynekolog, han är jätte snäll annars men vet verkligen inte varför det blev så fel idag. Jag trodde man kunde se säcken men ack så fel jag hade. Det var heller inte min idé att göra VUL idag utan han som föreslog det. Har nu läst flera som inte ens sett något i vecka 6. Har nu fått ta d hos min ivf vecka 8. 

    Jag borde ha is i magen, hur lyckades du äntligen bli gravid förresten? 
    Nja, alltså, vissa ser fostersäcken, men långt ifrån alla. Och det hjälper ju inte heller för man vet ju ändå inget om själva fostret.
    Jag var åt andra hållet som gravid med mitt första barn. Hade ju kämpat så länge, haft flera m.f och hade en rejäl blödning v.7. Jag trodde inte på det helt enkelt och vågade inte göra VUL. Min privata gynläkare som hjälpt mig massor under alla år sa att v.13 var sista veckan man ser bra med VUL. Så jag gick dit. Ångest till tusen! Men lilla pyret levde!  FörvånadSolig  Och slog volter. Skrattande  Jag hoppas innerligt du får uppleva det!! {#emotions_dlg.flower}

    Vi gjorde ED till slut och det krävdes flera försök innan det gick. Men två barn blev det till slut- en bonus. Glad
  • Gasellen87
    Sunset boulevard skrev 2022-02-14 20:49:15 följande:

    Gasellen87 

    Jag får hopp när jag läser detta..förstår inte varför min gynekolog sa att efter 14 dagar alltså på min testdag och 4 dagar efter förväntad mens att jag borde se säck åtminstone. Har varit så förstörd sedan jag var hos honom. Försöker styra ryka upp mig och vara positiv men inte lätt


    Ja, jag håller med övriga i tråden att det är på tok för tidigt att göra vul när du är i v 4+4. Jag kom som sagt in i v 6+2 enligt sista mens( om jag minns rätt) och hon sa redan innan att det är inte säkert vi kan se något ännu då det är tidigt. Blev som sagt backad till ca 5+3 i vad hon trodde enligt strl på säck. Växte i kapp lite i taget hela vägen upp till kub ( hade vul varannan vecka sedan på grund av medicinska skäl) Blev väldigt paff på kub när jag sedan blev framflyttad hela 4 dagar. 

    Ta det lungt och försök njuta av att du är gravid även om det är svårt. Som sagt att se något i v 4+4 känns ju typ omöjligt, så den som utförde det känns väldigt oprofessionell faktiskt.. 
  • Sunset boulevard
    Gasellen87 skrev 2022-02-15 06:58:49 följande:
    Ja, jag håller med övriga i tråden att det är på tok för tidigt att göra vul när du är i v 4+4. Jag kom som sagt in i v 6+2 enligt sista mens( om jag minns rätt) och hon sa redan innan att det är inte säkert vi kan se något ännu då det är tidigt. Blev som sagt backad till ca 5+3 i vad hon trodde enligt strl på säck. Växte i kapp lite i taget hela vägen upp till kub ( hade vul varannan vecka sedan på grund av medicinska skäl) Blev väldigt paff på kub när jag sedan blev framflyttad hela 4 dagar. 

    Ta det lungt och försök njuta av att du är gravid även om det är svårt. Som sagt att se något i v 4+4 känns ju typ omöjligt, så den som utförde det känns väldigt oprofessionell faktiskt.. 
    Känns väldigt lugnande att får höra detta från flera. Jag som aldrig varit gravid har så lite kunskap. Även om jag har en medicinsk bakgrund, när man väl sitter där framför en kompetent äldre gynekolog så har man inte alltid mycket att säga till om. Jag fick göra HCG blodprov som visade att jag är gravid men det han sa att man borde se en säck spökar i min hjärna och jag önskar verkligen innerligt att jag bara kunde slappna av och njuta av  graviditeten när jag levt med infertilitet i mer än 5 år. 
  • Jag är bara jag

    Du får försöka lämna det där han sa därhän. Och göra nytt VUL v.8. Vad låg hcg på då? Jag har tatt det för att följa hur det stiger. 

  • Sunset boulevard
    Jag är bara jag skrev 2022-02-15 21:32:26 följande:

    Du får försöka lämna det där han sa därhän. Och göra nytt VUL v.8. Vad låg hcg på då? Jag har tatt det för att följa hur det stiger. 


    Min låg på ca 1500
  • Jag är bara jag
    Sunset boulevard skrev 2022-02-15 22:00:07 följande:
    Min låg på ca 1500
    V.4+4? Det är väldigt bra. GladJag har legat som lägst på 361 4+5.
  • Sunset boulevard
    Jag är bara jag skrev 2022-02-16 13:34:30 följande:
    V.4+4? Det är väldigt bra. GladJag har legat som lägst på 361 4+5.
    Är det verkligen bra? Jag hoppas att det förblir så... Fördubblades dina värden såsom de säger att de ska? Jag vet inte om jag ska testa snart igen....

    Det skulle vara så skönt att bara släppa allt och tänka nu är jag gravid och njuta av det. Men på internet speciellt på familjeliv är det så mycket negativt tyvärr att man tänker att de kan drabba en. Man hör om folk med höga HCG men inget foster etc. Det känns som att det är alltid något. 
  • Jag är bara jag
    Sunset boulevard skrev 2022-02-16 19:17:31 följande:
    Är det verkligen bra? Jag hoppas att det förblir så... Fördubblades dina värden såsom de säger att de ska? Jag vet inte om jag ska testa snart igen....

    Det skulle vara så skönt att bara släppa allt och tänka nu är jag gravid och njuta av det. Men på internet speciellt på familjeliv är det så mycket negativt tyvärr att man tänker att de kan drabba en. Man hör om folk med höga HCG men inget foster etc. Det känns som att det är alltid något. 
    Ja, det är bra. Mitt 361 blev mitt andra barn. Glad  Jag testade inte så ofta så mitt hcg steg massor mellan varje gång. Testade 4 ggr totalt med båda barnen. Visst kan det stämma att man kan ha högt hcg och ända ha drabbats av MA. Jag som även testat i en graviditet som slutade i MA v.14 vet när jag jämför siffrorna att jag låg konstant lägre den graviditeten än de som gick vägen. Det är kanske mer en teori som gäller bara mig, men jag har hört andra säga samma sak.

    Man ska undvika googling, missfallstrådar och liknande som gravid. Man får mest upp bara elände. Du är gravid. Solig Finns inget som säger annat just nu. 
  • Sunset boulevard
    Jag är bara jag skrev 2022-02-24 16:22:07 följande:

    Hur går det ts? Undrat över dig.


    Hej! 
    Tack snälla för att du undrat över mig.
    Tack och lov gick det bra och jag fick se lilla pyret på vul.

    Dock är jag extrem orolig då jag sedan några dagar tillbaka känner inte växtvärk eller molvärk. Bara extrem trötthet och lite illamående.

    Är orolig att något är fel eftersom jag inte känner ligament smärta och växtvärk....förstår inte varför jag inte känner den smärtan längre...
Svar på tråden Såg inget foster på vul vecka 5+6