• Viccyy

    PCO och vill skaffa ett syskon. Ska testa letrozol, någon mer?

    Jag har PCO och har en 2.5 åring som jag så gärna vill ge ett syskon. 
    Besökte gyn idag 15 feb - 2022 för att kolla upp allt efter förlossning osv. Hon ser klart och tydligt mina PCO äggstockar och skriver ut letrozol.

    Förra gången fick jag enbart provera som gav mig mens redan efter 3-4 dagar och efter ca 3 veckor plussade jag. 

    Vi har inte försökt så länge varit utan p-piller nu i kanske 2-3 månader, ska jag va ärlig så kanske vi inte varit 100% inne i hela grejen och kanske inte varit så aktiva som man ska.

    Min man är lugn men jag är redan sååå stressad och har ångest redan. Förra gången så försvann denna ångest så fort jag fick mens av provera. Denna gång har jag mens och tydliga tecken på ÄL (Har man PCO så behöver inte det betyda att det är ÄL) men min ångest förstör så mycket för mig.

    Någon som har bra erfarenhet av letrozol? Nån som har PCO och har denna ångest som jag? 

  • Svar på tråden PCO och vill skaffa ett syskon. Ska testa letrozol, någon mer?
  • Elin1051

    Jag är i samma sits som du, pco-äggstockar, mens och älkänningar 2 veckor innan mensen dyker upp Men blir inte gravid, går in på 3e året nu och har ägglossning idag efter att ha ätit letrozol 4e kuren. 
    jag börjar misstänka att jag har stopp i äggledaren men ingenting jag har kollat upp ännu. Har blivit gravid 4 gånger förut men nu tre år utan att Ha blivit gravid en enda gång efter senaste missfallet 2019. 


     

  • Viccyy

    Hej Elin1051

    Va kul att du hittade hit. 

    Jag förstår, har du barn sen tidigare?
    wow 4 gånger okej, ska du kolla upp det? 

    Jag har ätit Letrozol 2 gånger, första gången fick jag inte ÄL förens CD 28 så de hjälpte nog inte.

    Denna gång fick jag ÄL CD 16, nu är jag pöå CD 20 så inväntar mens eller plus! Skrattande

  • barnlängtan2021


    Vi ska påbörja syskonförsök men eftersom jag ännu ammar får jag inte ta letrozol. Men haft molvärk till och från i typ 5 dagar nu och tog ett äl test på förmiddagen idag som nääästan var positivt. Nu på eftermiddagen var det svagare så vet inte om jag haft tur och fått ägglossning fast igår då? 
  • Viccyy
    barnlängtan2021 skrev 2022-05-04 16:51:19 följande:
    Vi ska påbörja syskonförsök men eftersom jag ännu ammar får jag inte ta letrozol. Men haft molvärk till och från i typ 5 dagar nu och tog ett äl test på förmiddagen idag som nääästan var positivt. Nu på eftermiddagen var det svagare så vet inte om jag haft tur och fått ägglossning fast igår då? 

    Spännande! 


    jag är gravid! Tagit 6 olika gravtester som alla varit positiva! 3 streck och 3 digital haha

  • barnlängtan2021
    Viccyy skrev 2022-05-04 18:00:49 följande:

    Spännande! 


    jag är gravid! Tagit 6 olika gravtester som alla varit positiva! 3 streck och 3 digital haha


    Gud va kul, grattis! 


    Får se vad som händer med min kropp, har äl-känningar så ska få till det ikväll ;)

  • Viccyy
    barnlängtan2021 skrev 2022-05-04 19:47:54 följande:

    Gud va kul, grattis! 


    Får se vad som händer med min kropp, har äl-känningar så ska få till det ikväll ;)


    Härligt det låter bra Glad

    jag hade ÄL på fredagen så vi hade mysigt, måndag, onsdag, torsdag och lördag morgon
  • barnlängtan2021
    Viccyy skrev 2022-05-04 21:38:22 följande:
    Härligt det låter bra Glad

    jag hade ÄL på fredagen så vi hade mysigt, måndag, onsdag, torsdag och lördag morgon
    Verkar som mensen kom idag. Superkonstigt när jag nästan hade ett peak test i onsdags? 
Svar på tråden PCO och vill skaffa ett syskon. Ska testa letrozol, någon mer?