• s0555555

    Molande värk sen ägglossning

    Hej! 

    Gjorde ett positivt ÄL-test lördag den 5:e februari. Gjorde även ett på söndagen men då var det negativt, så då antar jag att jag hade min ägglossning på lördagen. Jag och min man hade samlag från fredagen till söndagen, och han fick utlösning inne 6-7 ggr sammanlagt. 

    1-2 dagar efter ägglossning fick jag en molande värk längst ner i magen, då var den mest på höger sida. Nu växlar värken mellan höger och vänster sida, och ibland precis under naveln. Tycker dock att värken har minskat de senaste två dagarna. Har BIM om 5 dagar, är alltså på ÄL+11 nu. 

    Mina bröstvårtor har blivit känsliga vid beröring, men de gör inte ont annars. När jag vaknade igår hade jag också en stark halsbränna som har minskat lite men den finns fortfarande kvar, och jag är inte sjuk annars. 

    Min temp har legat på allt mellan 37,3 - 38 grader ända sen ägglossning. Brukar vanligtvis ligga mellan 36,8 - 37 grader annars. 

    Mår illa ibland, men inte så ofta och det är aldrig så att jag kräks, men vid något tillfälle har jag blivit yr i samband med illamående. 

    Hade mycket flytningar i några dagar, men just nu är det inte lika mycket. 

    Är det någon som känt av samma innan plusset? Och hur tidigt fick ni era symtom? 

    Vill också tillägga att jag rökt en del efter ägglossning. Nu försöker jag ta en halv cigg per dag då det är svårt att sluta helt innan jag gjort testet om 4 dagar. Är det farligt för fostret? 

    Aldrig haft minsta lilla ont efter ägglossning och mensvärk får jag någon dag innan mensen kommer. Bröstvårtorna brukar inte heller börja ömma så många dagar innan mens. 
  • Svar på tråden Molande värk sen ägglossning
  • svansmamman
    s0555555 skrev 2022-02-16 02:23:02 följande:
    Molande värk sen ägglossning
    Hej! 

    Gjorde ett positivt ÄL-test lördag den 5:e februari. Gjorde även ett på söndagen men då var det negativt, så då antar jag att jag hade min ägglossning på lördagen. Jag och min man hade samlag från fredagen till söndagen, och han fick utlösning inne 6-7 ggr sammanlagt. 

    1-2 dagar efter ägglossning fick jag en molande värk längst ner i magen, då var den mest på höger sida. Nu växlar värken mellan höger och vänster sida, och ibland precis under naveln. Tycker dock att värken har minskat de senaste två dagarna. Har BIM om 5 dagar, är alltså på ÄL+11 nu. 

    Mina bröstvårtor har blivit känsliga vid beröring, men de gör inte ont annars. När jag vaknade igår hade jag också en stark halsbränna som har minskat lite men den finns fortfarande kvar, och jag är inte sjuk annars. 

    Min temp har legat på allt mellan 37,3 - 38 grader ända sen ägglossning. Brukar vanligtvis ligga mellan 36,8 - 37 grader annars. 

    Mår illa ibland, men inte så ofta och det är aldrig så att jag kräks, men vid något tillfälle har jag blivit yr i samband med illamående. 

    Hade mycket flytningar i några dagar, men just nu är det inte lika mycket. 

    Är det någon som känt av samma innan plusset? Och hur tidigt fick ni era symtom? 

    Vill också tillägga att jag rökt en del efter ägglossning. Nu försöker jag ta en halv cigg per dag då det är svårt att sluta helt innan jag gjort testet om 4 dagar. Är det farligt för fostret? 

    Aldrig haft minsta lilla ont efter ägglossning och mensvärk får jag någon dag innan mensen kommer. Bröstvårtorna brukar inte heller börja ömma så många dagar innan mens. 
    Om de symptom du känner beror på graviditet skulle ett graviditetstest visa positivt nu, så i sådana fall kan du testa redan nu. Att känna av en graviditet så tidigt som några dagar efter ägglossning är inte möjligt eftersom ägget inte ens fäst då och man inte ens är gravid, däremot det ju symptomen bero på en rad andra saker. 

    Mina första symptom var stora bröst och en molvärk liknande den jag känner precis när mensen börjar, bara det att mensen inte kom varken när molvärken gjorde entré eller när BIM passerat. Dessa symptom kom någon dag innan BIM. 

    Jag personligen skulle aldrig röka om jag skulle försöka bli eller misstänka vara gravid, det finns så otroligt många studier som visar på negativa (och vissa långvariga) effekter. Jag tror dock inte du behöver oroa dig för att fostret ska ha tagit skada av det. Det finns de som röker, snusar, dricker alkohol eller använder droger under hela graviditeten och får trots det en frisk bebis. Du är ju medveten om problemet och försöker sluta, och det är ju ändå positivt! Om det skulle visa sig att du är gravid kan du alltid kontakta din barnmorska för råd och stöd, de kan hjälpa dig bli kvitt ditt beroende och kan komma med kloka tips och råd. 
  • Go o gla

    Hade liknande. 


    Beräknad ÄL 26/01 (misstänker dock jag hde ÄL 23/01 pga känningar o sekret), Några dagar efter misstänkt ÄL/strax efter beräknad ÄL hade jag mol konstant. Detta för mej var ett avvikande beteende och jag var inte och letade symptom. Tack o vare detta mol som inte upphörde köpte jag ett tidigt clear blue den 03/02 (för mej BIM -7 beräknad på snittcykel av 30 dagar). Testade mitt på dagen och det blev positivt. Är nu i vecka 6 och det molar än. 

Svar på tråden Molande värk sen ägglossning