• Drömmenomstort

    Är jag gravid eller inte?! :D

    Hej!

    I typ måndags skulle jag ha min mens och småblödde lite men kissade ändå positivt på ett test med veckoindikator. Nu har jag haft typ som en vanlig mens i tre dagar men idag ser det ändå ut som på bilden.. 

    Har haft tidigt missfall förut men då har testen nära på blivit omedelbart negativa när jag börjat blöda. 

    Jag antar att ingen av er kan ge mig definitiva svar utan ska vänta tills efter helgen med nya tester för att se om veckoindikatorn ändras eller strecken bli starkare! Men jag är en sjukt otålig person och har försökt bli gravid i 2 år och nu är egentligen den absolut sämsta tidpunkten då jag precis ska byta jobb och förra månaden försökte vi inte ens :D

  • Svar på tråden Är jag gravid eller inte?! :D
  • svansmamman
    Drömmenomstort skrev 2022-02-17 19:28:41 följande:
    Är jag gravid eller inte?! :D

    Hej!

    I typ måndags skulle jag ha min mens och småblödde lite men kissade ändå positivt på ett test med veckoindikator. Nu har jag haft typ som en vanlig mens i tre dagar men idag ser det ändå ut som på bilden.. 

    Har haft tidigt missfall förut men då har testen nära på blivit omedelbart negativa när jag börjat blöda. 

    Jag antar att ingen av er kan ge mig definitiva svar utan ska vänta tills efter helgen med nya tester för att se om veckoindikatorn ändras eller strecken bli starkare! Men jag är en sjukt otålig person och har försökt bli gravid i 2 år och nu är egentligen den absolut sämsta tidpunkten då jag precis ska byta jobb och förra månaden försökte vi inte ens :D

    //


    Min erfarenhet är att sådana typer av blödningar innebär missfall/MA, men likväl vet jag det finns de som blöder utan att något är fel. Vid mina tidigaste missfall har det dröjt ungefär en vecka från blödningens start tills dess att testet visat negativt. Testen är ju så känsliga att de reagerar trots väldigt liten mängd HCG.

    Jag håller ALLA tummar för att det inte är missfall utan bara en normal blödning som vissa har vid graviditet! <3
  • svansmamman
    Drömmenomstort skrev 2022-02-17 20:13:58 följande:

    Hur tidigt har du haft missfall? 


    Första gången var det typ vecka 4, det hade bara gått några dagar efter BIM. Andra gången omkring vecka 6. Tredje vecka 7-8, men avstannat omkring vecka 6. Nu när jag tittar tillbaka på mina anteckningar ser jag att det aldrig har dröjt mer än en vecka från blödning till dess att testen visat negativt. 
  • svansmamman
    Drömmenomstort skrev 2022-02-19 12:20:59 följande:

    Resten ve

    Testen verkar bli starkare 


    Det bådar ju positivt! :)
  • Kallamakka

    Jag har varit med om kraftiga blödningar, som mens. Med kumpar och hela köret. Mina graviditetstester blev också starkare då trots dessa. Vid ultraljud lite senare var liten kvar. Anledningen till mina blödningar var ett myom, en blodansamling som hade bildats när ägget fäste. Denna sprack och jag började blöda. Det var inget farligt för embryot. Kanske är det liknande för dig, tror att du är gravid fortfarande i alla fall - eftersom testen ökar. 

  • Drömmenomstort

    Tusen tack till er som svarar. Tog test imorgon igen och jag tycker det blir ännu starkare. Jag har världens testmani just nu och provar alla varianter. 

    Testen är tagna Törs, lör och imorse

     
    Jag är konstant nojjig och orolig och vågar inte hoppas riktigt även om jag vill hoppas med allt jag har. 

  • Lilja1980

    Hej, hur gick det för dig? Är med om samma här nämligen. Har plussat men blöder lite samtidigt sedan ca 10 dagar, men har symptom. Jag är inte så hoppfull men letar såklart solskenshistorier. ????

  • Anonym (E)

    Seriöst, du har tre tydligt positiva test och du undrar om du är gravid......? JA det är du. Grattis!

Svar på tråden Är jag gravid eller inte?! :D