• Anonym (Mm)

Är ni attraherade av andra än er partner?

Min kille sa idag att han har sexuell attraktion till andra. Även hans bästa kompis flickvän. Min killes bästa polare och hans flickvän Hade en paus. Då bestämde min kille träff med henne. Dom sågs och han satte sig nära henne och började kolla i hennes ögon. Hon tyckte de kändes skumt då hon bara såg han som en vanlig killkompis och Inge intresse eller attraktion.  Efter började dom skriva lite och då skrev min kille på fyllan att hon är vacker och intressant. tjejen hörde av sig till mig och min kille intog direkt försvar och sa att han bara kollade på henne och inte på nåt speciellt sätt alls... och att han tycker hon är snygg och har en sexuell attraktion men att han aldrig skulle vilja ligga med henne för att han har mig... han har ju inte varit otrogen mot mig, men sånna här ord har sårat mig.. han tycker jag överdriver 

• Svar på tråden Är ni attraherade av andra än er partner?
  • Anonym (typiskt killar)
    Anonym (Mm) skrev 2022-02-17 23:17:27 följande:
     Hon tyckte de kändes skumt då hon bara såg han som en vanlig killkompis och Inge intresse eller attraktion.  
    det här är så typiskt killar, tror att tjejer är intresserade bara för att tjejerna är trevliga, glada och sociala, tjejer är så trötta på sånt här
  • Anonym (sådär)
    Anonym (Mm) skrev 2022-02-17 23:17:27 följande:
    Är ni attraherade av andra än er partner?

Min kille sa idag att han har sexuell attraktion till andra. Även hans bästa kompis flickvän. Min killes bästa polare och hans flickvän Hade en paus. Då bestämde min kille träff med henne. Dom sågs och han satte sig nära henne och började kolla i hennes ögon. Hon tyckte de kändes skumt då hon bara såg han som en vanlig killkompis och Inge intresse eller attraktion.  Efter började dom skriva lite och då skrev min kille på fyllan att hon är vacker och intressant. tjejen hörde av sig till mig och min kille intog direkt försvar och sa att han bara kollade på henne och inte på nåt speciellt sätt alls... och att han tycker hon är snygg och har en sexuell attraktion men att han aldrig skulle vilja ligga med henne för att han har mig... han har ju inte varit otrogen mot mig, men sånna här ord har sårat mig.. han tycker jag överdriver 

Fast hör blandar du ihop saker.

ALLA kan känna attraktion till andra människor, man blir inte blind och tappar förmågan till attraktion till andra människor bara för att man är i ett förhållande. Om man tror det så är man bra naiv.

Men att från det gå till handling och boka träff med någon man tycker är attraktiv är en HELT annan sak som inte alla gör.

Din kille snackar skit och skyller ifrån sig med väldigt dåliga ursäkter, för om han nu inte har för avsikt att ligga med henne utan bara TYCKER hon är attraktiv varför i helvete bokade han träff med henne? Tycka kan man väl göra utan att träffas?

Ja alla människor som gör korkade saker som de VET är fel kommer alltid hävda att alla andra överdriver när de ställs till svars för det för de VET att de gjort fel, skäms över det men vill inte gärna ta konsekvenserna för det.

Din kille är en falsk (som går bakom din rygg med andra) och en fegis (som inte kan stå för det) och du gör nog bäst i att dumpa idioten och skaffa dig en vettigare kille. Han kommer aldrig bli den du vill att han ska vara genom att du tjatar men fortsätter vara med honom.
  • Tukt
    Anonym (typiskt killar) skrev 2022-02-18 14:01:13 följande:
    det här är så typiskt killar, tror att tjejer är intresserade bara för att tjejerna är trevliga, glada och sociala, tjejer är så trötta på sånt här
    Det är också rätt typiskt för tjejer att lägga dylika kommentarer.
  • Anonym (A)
    Ocdmänniska skrev 2022-02-17 23:21:24 följande:
    Det är en stor skillnad att vara attraherad av någon eller/och göra något av det. 
    Självklart är jag attraherad av andra fast jag har sambo, tar jag kontakt och söker ut dom? Absolut inte då är jag ju otrogen eller försöker vara. 
    Håller med
  • Anonym (JAaa)

Ja. Jag är gift sedan 2006 och träffade en man via skolan(han är pedagog, jag student). Vi är inte i samma hus men träffas var dag. Plötsligt blir jag attraherad /kåt/?kär? i honom:(. Ganska olämpligt han har tjej sen 10 år tillb. Vi har blivit bra vänner och har sms kontakt dagligen lov/helg mm. Vad denna kontakt betyder för honom vet jag inte men jag tolkar den som vänskaplig från hans sida , men jag känner juu mer och vet inte hur jag ska hantera detta nu. De har påverkat mitt äktenskap. Min man märkte att jag tog distans och ändrade mig på olika sätt bla blev även sexlivet mycket sämre, min man vet om allt , jag är ärlig där.

Anonym (JAaa) skrev 2022-02-19 10:20:05 följande:

Ja. Jag är gift sedan 2006 och träffade en man via skolan(han är pedagog, jag student). Vi är inte i samma hus men träffas var dag. Plötsligt blir jag attraherad /kåt/?kär? i honom:(. Ganska olämpligt han har tjej sen 10 år tillb. Vi har blivit bra vänner och har sms kontakt dagligen lov/helg mm. Vad denna kontakt betyder för honom vet jag inte men jag tolkar den som vänskaplig från hans sida , men jag känner juu mer och vet inte hur jag ska hantera detta nu. De har påverkat mitt äktenskap. Min man märkte att jag tog distans och ändrade mig på olika sätt bla blev även sexlivet mycket sämre, min man vet om allt , jag är ärlig där.

tror du på allvar att han bara ser dig som en vän?
  • Tukt
    Anonym (typiskt killar) skrev 2022-02-19 10:27:33 följande:

På allvar...du kopierar dina svar och klistrar in på nytt?
  • Anonym (JAaa)
    Anonym (typiskt killar) skrev 2022-02-19 10:27:33 följande:

Jag är extremt dålig på detta. Haft samma man i 16år ingen erfarenhet.
    De som gör att jag tror att han ser mig som vän är att han inte skriver flörtiga saker eller försöker något, bjuda ut mig osv. Dock tackade han ja när jag bjöd ut honom på fika. Jag tror han fattar att jag är kär, jag flörtar typ hela tiden också för o se hur han reagerar. Han backar ej iallafall, håller kontakten levande men skriver bara vardagligt ex hur mår du, berättar vad han gör skickar bilder på saker och sig själv.

you go girl {#emotions_dlg.flower}FlörtSkål

• Anonym (sådär)
    Anonym (typiskt killar) skrev 2022-03-15 12:59:30 följande:

you go girl {#emotions_dlg.flower}FlörtSkål

Hade du sagt samma sak om TS hade varit en kille?
  • Anonym (sådär)
    Anonym (Jannica) skrev 2022-03-15 12:20:34 följande:

Är otrogen mot min partner ibland.

Jag älskar honom väldigt mycket.

Men...han kommer för fort (på 2-3 min) när vi har sex och han är inte beredd att jobba på den biten.

Så vårt sexliv känns tråkigt och mest som att jag bara är nån slaskhink han tömmer sig i.

Han är totalt ointresserad av att fortsätta efter han kommit eller ge mig lite tid så jag hinner med innan han tränger in så att säga. Är han väl inne så har jag 2-3 min på mig att komma. O då känns det bara som waste of effort att ens försöka iom att det är min enda chans att komma tsm med honom. KLart det hänt några ggr under åren att vi kommit samtidigt eller båda två...men jag kan nog räkna de gångerna på 10 fingrar, på 13 år.

Har försökt med allt möjligt för att vägleda och bromsa, hinna med själv mm men han känner sig bara dålig och får dåligt samvete. Han har nån uppfattning om att man ska går "direkt på bäret"o gnugga hårt och fingerknulla tjejer med 4 fingrar. O bara för att kroppen reagerar på friktionen o blir våt så tror han att man är kåt.

O det spelar absolut ingen rll om jag tar bort eller leder hans hand annorlunda. Han ska göra på sitt sätt. Han är så pinsamt kass i sängen.

O jag har försökt, tro mig. De 13 år vi levt ihop har jag försökt med ALLT han gått med på...inte sexterapi för det vill han inte. Men andra hjälpmedel såsom dildos som är våldsamt avtändande för mig samt olika glidmedel, handklovar, bondage mm mm. Han är inprogrammerad på ett sätt o verkar stört omöjlig att omprogrammera med riktig fakta och vägledning.

Han tar illa vid sig om jag berättar att jag kommit på egen hand under dagen och känner sig då otillräcklig. Vilket han ju är. Men jag vill ju inte kasta o gnugga in det i fejset på honom.

Så...emellanåt är jag otrogen mot honom med min naprapat. Ingen annan. Bara naprapaten.

Jag vet att det är fel och hej o hå...men min man kommer inte få veta ngt o jag o naprapaten kan få våra behov tillgodosedda.

Så...jo jag älskar min man innerligt. Tillräckligt mkt för att ge honom sex på det sätt HAN vill och förstår och KAN helt utan min egen vinning. Men jag älskar även att ligga med min naprapat, som f.ö är lyckligt gift och har 2 barn men uppenbart söker lite spänning vid sidan om.

Jag ser problematiken men allt utom vårt sexliv är underbart. O jag är en kvinna med mycket hög sexdrift så jag har valt att göra såhär...

Jag älskar min partner sååååå mycket, men jag bedrar och förnedrar honom på löpande band. 

Du har ett väldigt märkligt sätt att visa din sk "kärlek" på måste jag säga...
  • Anonym (Attraherad?)

Jag är inte ens attraherad av min partner

• Anonym (Jannica)
    Anonym (sådär) skrev 2022-03-15 13:06:04 följande:
    Jag älskar min partner sååååå mycket, men jag bedrar och förnedrar honom på löpande band. 

Du har ett väldigt märkligt sätt att visa din sk "kärlek" på måste jag säga...

Han får ligga hur ofta han vill...o jag vet EXAKT vad han vill ha. Ger honom det och har sedan 3 år tillbaka slutat KRÄVA mer av honom för min egen del.

Han är ett hopplöst fall som är helt useless i sängen. Men han är underbar på alla andra sätt. Så jag kan avstå orgasmer tsm med honom. O besparar honom pressen att hålla ut eller ändra på sig o bli osäker.

Skulle ALDRIG tolerera otrohet från hans sida dock. Just för att han får i princip ALLT han vill ha och ber om i vår relation.

Det finns inget jag inte ställer upp på för honom eller hans skull.

Anonym (sådär) skrev 2022-03-15 13:03:50 följande:
    Hade du sagt samma sak om TS hade varit en kille?
    killar är svin så nej KräksKräksRynkar på näsan
  • Anonym (sådär)
    Anonym (Jannica) skrev 2022-03-15 13:15:44 följande:

Han får ligga hur ofta han vill...o jag vet EXAKT vad han vill ha. Ger honom det och har sedan 3 år tillbaka slutat KRÄVA mer av honom för min egen del.

Han är ett hopplöst fall som är helt useless i sängen. Men han är underbar på alla andra sätt. Så jag kan avstå orgasmer tsm med honom. O besparar honom pressen att hålla ut eller ändra på sig o bli osäker.

Skulle ALDRIG tolerera otrohet från hans sida dock. Just för att han får i princip ALLT han vill ha och ber om i vår relation.

Lite som att jag snor din plånbok och sen rättfärdigar det med att du minsann är fri att sno min om du vill Drömmer

Och bara för att din kille inte är bra i sängen så är det ju såklart helt ok att förnedra honom genom att knulla andra? Så fort ens partner inte gör som man vill så är det ok att göra precis hur fan man vill?

Som sagt dina ursäkter är väldigt dåliga, tror du verkligen på det där själv?
  • Seath Martin

Mår gott av att vara förälskad i en annan kvinna.

Och jag har  frigjort sin kärlek från libidon och agerar altruistiskt och empatiskt , dvs jag låter inte den fysiska lusten boosta den erotiska listen så att den styr mina handlingar.

Jag kommer  inte att försöka förföra min kärlek. Jag nöjer mig med kontakt med tal och skrift. Men mina ord hamna långt på säkerhetsavstånd omoraliska zonen.

Jag vet ju inte ens om mina känslor är besvarade. Och det är praktiskt om jag aldrig får reda på det.

Jag har dock ett behov att träffas och att vara i närhet. Och på kort sikt får jag detta tillfredsställt genom arbetsgemenskap och på fritiden hos gemensamma vänner.

Som ni har gissat är vi båda två Gifta på var sitt håll o så ska det va.

• Fjäril kär
    Anonym (Jannica) skrev 2022-03-15 13:15:44 följande:

Att du tycker han är kass i sängen betyder inte att andra tycker samma...
    Otrogen handlar väldigt sällan om enbart sex. Du kan alltså knulla skiten ur honom varje dag och ändå kan han välja att vara otrogen. Av många anledningar som inte har med sex att göra.

Nästan alla otrogna har faktiskt ett sexliv hemma.... 

Resten får du tänka själv.... 
Svar på tråden Är ni attraherade av andra än er partner?