• Anonym (Hopplöst?)

    Minskad lust hos honom

    Precis som många andra par så fanns det en enorm sexuell attraktion mellan oss. Vi drogs till varandra, vi låg med varandra. Mycket. Intensivt. Och precis överallt!
    Jag hade haft sex förut, men det hade aldrig vart som det var med honom. Vi connectade liksom. Och med risk att få det att låta cheesy: vi var som två pusselbitar som äntligen hittat rätt.

    Vi gifte oss. Fick barn.
    Han är några år äldre än mig. 40+. Jag närmar mig 40. Jag är fortfarande galet attraherad av denna man. För min del känns det som att det inte är någon skillnad trots att det gått över ett decennium.

    Men som ni kanske förstår, vi ligger inte lika ofta. Vi har jobb, har barn runt oss. Vi ska skjutsa barnen till skolan, träningar och hinna träna själv. Det gör ju att man inte bara kan få lust och köra igång mot köksbordet längre. Jag vill dock gärna försöka när vi får en möjlighet, om barnen inte är hemma eller när de gått och lagt sig.

    Min man säger att han är attraherad av mig. När vi väl har sex så är det lika fantastiskt igen. Men 9 av 10 ggr så säger han nej eller visar sig ointresserad. Han är trött eller så passar det inte just då. Får vi ett läge efter midnatt så är han trött, får vi en möjlighet vid 21:00 så är han också trött. Men att glo på mobiltelefonen går väldigt bra i en timme till?

    Jag förstår att han är trött. Av många olika skäl. Jag ver att vi är föräldrar nu och ska få det livet att gå runt. Men vi är mer än en mamma och pappa. Vi är ett par.
    Jag känner att jag har gjort allt. Jag har gett honom tid, jag har lyssnat. Jag har försökt att forma idén att ha en "du och jag-kväll" en gång i månaden. Jag får ingen respons. Det känns iaf inte så.

    Han säger att han älskar mig. Han säger att han attraheras av mig, vill ha sex med mig och dela sitt liv med mig. Men varför visar han inte det då? Det har gått så långt att lägger jag mig lite närmare honom på kvällen så säger han per automatik att han inte orkar ikväll. Fast mitt syfte var att bara krama honom lite.

    Att separera är inte på frågan. Jag älskar den här mannen så fruktansvärt mycket och hoppas på eb lösning, men jag vet inte längre vad jag kan göra? Ska jag bara vänta tills barnen blir stora och flyttar hemifrån och hoppas att allt kommer tillbaka av sig självt?

    Någon som varit i liknande situation och förhoppningsvis kan ge mig ett tips eller en solskenshistoria?
  • Svar på tråden Minskad lust hos honom
  • Född1972

    Detta är nog ett problem som vanligtvis drabbar män. Tyvärr är det väl bara så att vi har olika behov och olika mycket sexdrift. Kan man kompromissa så är det ju bra, men det kan nog ofta vara svårt det också.

  • Anonym (Hopplöst?)
    Född1972 skrev 2022-02-19 18:59:46 följande:

    Detta är nog ett problem som vanligtvis drabbar män. Tyvärr är det väl bara så att vi har olika behov och olika mycket sexdrift. Kan man kompromissa så är det ju bra, men det kan nog ofta vara svårt det också.


    Jag vill ju inte heller tvinga honom till något som hab inte vill. Det gynnar ju inte någon av oss. Men vi måste ju hitta en lösning på det för att få det att fungera så att båda blir nöjda. 
  • Född1972

    Det är svårt. Är man inte synkade vad gäller sex så blir jobbigt. Som du skriver, tvinga någon till sex är ju i underkant olämplig. Tjata är inte så skoj heller.
    Till slut ger man bara upp helt enkelt


    Anonym (Hopplöst?) skrev 2022-02-19 19:29:55 följande:
    Jag vill ju inte heller tvinga honom till något som hab inte vill. Det gynnar ju inte någon av oss. Men vi måste ju hitta en lösning på det för att få det att fungera så att båda blir nöjda. 
  • Anonym (Semester)

    Är han stressad? Delar ni lika på hushållssysslor? 
    Stress är ju en lustdödare annars. 

    Sen skulle jag säga att åtminstone på FL är det lika om inte mer vanligt att läsa om män vars kvinnor tappat sexlusten. 

    Personligen kan jag säga att efter alla barnen så försvann min sexlust. Kvinnan blir aldrig densamme som innan graviditeter. 

  • Anonym (Hopplöst?)
    Anonym (.) skrev 2022-02-19 19:51:13 följande:

    Kanske han har någon vid sidan om?


    Jag kan säga så här: Jag är helt övertygad om att han inte har det. 
  • Anonym (Hopplöst?)
    Anonym (Semester) skrev 2022-02-19 19:49:33 följande:

    Är han stressad? Delar ni lika på hushållssysslor? 
    Stress är ju en lustdödare annars. 

    Sen skulle jag säga att åtminstone på FL är det lika om inte mer vanligt att läsa om män vars kvinnor tappat sexlusten. 

    Personligen kan jag säga att efter alla barnen så försvann min sexlust. Kvinnan blir aldrig densamme som innan graviditeter. 


    Handen på hjärtat? Han är ständigt på språng med saker. Och uttrycker stress. Jag försöker få honom att varva ner och lära sig att allt inte behöver ske just nu eller att någon annan kan ta hand om saker, men det är svårt.
    Vi delar hyfsat lika på hushållssysslor och har skapat olika ansvarsområden i hemmet, men han vill gärna ha med ett finger i spelet. Börjar jag plocka och städa, så sätter han också i gång. Jag kan säga att han inte behöver, men det är svårt för honom att ändra något som han är. 
  • Anonym (Bah)
    Anonym (En gång) skrev 2022-02-19 18:01:07 följande:

    Sa tillslut till min man att jag kommer _aldrig_ ta initiativ till sex igen, för jag orkade helt enkelt inte med att bli avvisad något mer. Lämnade det helt upp till honom.


    Jag sa samma sak till min fru för ett bra tag sedan, av samma anledning som du. Skillnaden är att hon sen aldrig tagit något enda initiativ, och vi har inte haft sex på mer än ett år. Hon verkar vara nöjd, jag är INTE det.

    Så det är inte alltid det knepet fungerar.
  • Tukt

    Kanske lite perspektiv på det hela. Du, TS beskriver en relation och känslor som är jättebra. Ni mår bra, tar hand om varandra, vårdar er familj och så vidare.
    Klart det är tråkigt att de sexuella inte funkar perfekt, men det tycks ändå fungera.
    Läs lite trådar här på Familjeliv och ser hur folk har det, så ser du att ni har det betydligt bättre än flertalet.
    Så visst, det är inte bra med utebliven lust, men den finns ändå där. Och jag tror rätt många skulle vara avundsjuka på det ni ändå har.

  • Anonym (Eva)
    Anonym (Bah) skrev 2022-02-19 22:14:37 följande:
    Jag sa samma sak till min fru för ett bra tag sedan, av samma anledning som du. Skillnaden är att hon sen aldrig tagit något enda initiativ, och vi har inte haft sex på mer än ett år. Hon verkar vara nöjd, jag är INTE det.

    Så det är inte alltid det knepet fungerar.
    Är du min man måntro?
  • Anonym (En gång)
    Anonym (Bah) skrev 2022-02-19 22:14:37 följande:
    Jag sa samma sak till min fru för ett bra tag sedan, av samma anledning som du. Skillnaden är att hon sen aldrig tagit något enda initiativ, och vi har inte haft sex på mer än ett år. Hon verkar vara nöjd, jag är INTE det.

    Så det är inte alltid det knepet fungerar.
    Nej, men då vet du i alla fall att du inte våldför dig på henne ( - hon ställer upp).
  • Anonym (.)
    Anonym (Hopplöst?) skrev 2022-02-19 21:58:24 följande:
    Jag kan säga så här: Jag är helt övertygad om att han inte har det. 
    Bra. Då har ni ivf stadig mark på den fronten. Men lustmängd som inte "passar ihop" är svårt. Av egen erfarenhet talar jag - det blev skilsmässa. Jag ville ha sex, han ville inte. Efter år av prat, försök och tomma löften på förbättring tog jag steget ut. Jag vill inte leva ett sexlöst liv. 
  • Anonym (Jo)
    Tukt skrev 2022-02-19 23:31:04 följande:
    Kanske lite perspektiv på det hela. Du, TS beskriver en relation och känslor som är jättebra. Ni mår bra, tar hand om varandra, vårdar er familj och så vidare.
    Klart det är tråkigt att de sexuella inte funkar perfekt, men det tycks ändå fungera.
    Läs lite trådar här på Familjeliv och ser hur folk har det, så ser du att ni har det betydligt bättre än flertalet.
    Så visst, det är inte bra med utebliven lust, men den finns ändå där. Och jag tror rätt många skulle vara avundsjuka på det ni ändå har.
    +1
Svar på tråden Minskad lust hos honom