• Anonym (Ungdomens Källa)

Män unga på nytt med unga kvinnor

Jag hade inte hört det förut, innan jag läste här på FL.

Män tror att dom blir unga på nytt om dom träffar yngre kvinnor.

Jag har träffat många yngre kvinnor, och jag kände mig inte yngre.
    Dom männen som tror att dom blir yngre, är dom inbillningssjuka?
    Eller händer det faktiskt nåt med männen, som gör att dom lever längre?

Vad tror du?

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Män unga på nytt med unga kvinnor
  • Anonym (Perka)
    Anonym (Ungdomens Källa) skrev 2022-02-27 21:13:21 följande:
    Jag tyckte det slutade bra trots allt, så det var positivt.
    Känslan av henne dröjde sig kvar länge, men bleknade till slut.
    Men jag kan fortfarande bli glad när jag tänker på hur det var mellan oss, vi hade kul.
    Ni träffades väl aldrig och umgicks eller hördes av utanför jobbet?
    Anonym (Varför ältar du i varje tråd?) skrev 2022-02-27 21:57:55 följande:
    Så du var alltså glad trots att hon nobbade dig fram till att kvinnor här på FL skrev elaka saker?
    Du blev inte så ledsen av hon inte ville bli ihop med dig men sen har svar på FL för några år sen gjort att du vill upprepa hur dömande kvinnor är?
    Så inlägg ifrån okända för flera år sen har alltså har påverkat dig mer än att hon sa nej till dig?
    Att det som kunde har varit ditt livs kärlek sa nej spelar mindre roll än okända på ett Forum?
    Det klarblå himlen var kvar efter att hon sagt nej? men sen förmörkades allt av okända personer?
    Är det så du menar?
    Jo, jag blev ledsen och det tog tid att komma över henne. Kan fortfarande sakna henne. Och jag blir glad när jag tänker på att jag tycker att jag gjorde allt rätt med henne, jag tycker att jag skötte det hela bra.

Ja, det förgiftades sakta men säkert av alla negativa kvinnors fördömanden.
    Jag var känslig då, och blev arg och sårad av främlingars ord på ett forum.
    Nu i efterhand har jag sett att det ser ut såhär på andra forum också, inte bara svenska.
    Många kvinnor vill sprida sitt gift, sitt hat, och förlöjliga och förminska män.
  • Anonym (Perka)
    Anonym (Ungdomens Källa) skrev 2022-02-27 22:33:50 följande:
    Många kvinnor vill sprida sitt gift, sitt hat, och förlöjliga och förminska män.
    Du menar så som en del män - som du - gör, som startar tråd efter tråd där de sprider sitt gift och hat och förlöjligar och förminskar kvinnor?

Dubbelmoralen hos dig är faktiskt helt enastående, Draken.
    Anonym (Varför ältar du i varje tråd?) skrev 2022-02-27 22:03:19 följande:
    Hur var det mellan er då? Ni var ju aldrig tillsammans.
    Var hon inte en kvinna på din arbetsplats?
    Vad hände efter att hon sagt nej? jobbade hon inte kvar efter det?
    kunde ni inte fortsätta att ha kul i hop även om ni inte var ihop då?
    Hur var hon mot dig efter att hon sagt nej?
    Kunde ni inte fortsätta som vänner istället? hade inte det kunnat fungera?
    Jag stötte på henne när vi inte längre jobbade på samma ställe. Annars hade jag inte gjort det.

Hon var nervös när vi sågs igen efter att jag frågat, hon trodde nog att jag skulle bli jobbig. Men jag var som vanligt och nämnde aldrig nåt mer om det.
    Hon slappnade av och vi sågs några gånger till och hon såg alltid glad ut. Sista gången så visade hon tydligt att hon litade på mig, kände sig trygg med mig, och hon tog inte avstånd från mig som min syster och flera kvinnor här var säkra på att hon skulle göra.
    Kvinnorna som vet allt om andra människor.

Det är jobbigt för mig att bara vara vän med en tjej som jag är kär i, då är det bättre att bryta. Det har hänt tidigare.
  • Anonym (Wtf)
    Anonym (Ungdomens Källa) skrev 2022-02-27 22:33:50 följande:
    Jo, jag blev ledsen och det tog tid att komma över henne. Kan fortfarande sakna henne. Och jag blir glad när jag tänker på att jag tycker att jag gjorde allt rätt med henne, jag tycker att jag skötte det hela bra.

Ja, det förgiftades sakta men säkert av alla negativa kvinnors fördömanden.
    Jag var känslig då, och blev arg och sårad av främlingars ord på ett forum.
    Nu i efterhand har jag sett att det ser ut såhär på andra forum också, inte bara svenska.
    Tyckte hon att du skötte det bra? Eller är det bara i din fantasi? 50 årig gubbe stöter på ung tjej och inbillar sig att relationen är precis lika bra som innan? Du märkte nog ändå att hon höll sig på sin kant efter att du hade gått över gränsen, eller hur?
  • Anonym (Perka)
    Anonym (Ungdomens Källa) skrev 2022-02-27 22:44:29 följande:
    Jag stötte på henne när vi inte längre jobbade på samma ställe. Annars hade jag inte gjort det.

Hon var nervös när vi sågs igen efter att jag frågat, hon trodde nog att jag skulle bli jobbig. Men jag var som vanligt och nämnde aldrig nåt mer om det.
    Hon slappnade av och vi sågs några gånger till och hon såg alltid glad ut. Sista gången så visade hon tydligt att hon litade på mig, kände sig trygg med mig, och hon tog inte avstånd från mig som min syster och flera kvinnor här var säkra på att hon skulle göra.
    Kvinnorna som vet allt om andra människor.

Det är jobbigt för mig att bara vara vän med en tjej som jag är kär i, då är det bättre att bryta. Det har hänt tidigare.
    Sågs ni för att ni bestämt att träffas eller för att ni sprang på varandra i jobbsammanhang?

Har du nånsin träffat henne utanför jobbet?

Det här med att hon inte tog avstånd, har ni alltså kontakt idag när ni inte längre jobbar på samma ställe eller försvann hon helt när era jobb inte längre gjorde så hon hade ärenden till ditt jobb?
  • Anonym (Perka)
    Är du vän med några kvinnor? (Din syster och hennes väninnor räknas inte.)
    Och vad fanns det att bryta, ni hade ju exakt ingen annan kontakt än den professionella...
  • Anonym (Man)
    ANONYM (UNGDOMENS KÄLLA) SKREV 2022-02-27 08:55:07 FÖLJANDE:
    Jag har gjort några såna omröstningar här, och dom flesta kvinnorna svarade att dom vill ha jämnåriga. Män är mer positiva till att dom själva träffar yngre tjejer.
    Dom flesta kvinnor svarade att dom tycker det är fel att män träffar yngre tjejer.

Några kommenterade att såna omröstningar inte säger nåt. Inte heller vad folk skriver i trådar här. Det är inte vad allmänheten eller majoriteten tycker.
    Jag är personligen av den uppfattningen att kvinnor hycklar mer.
    Jag har t ex läst på forum där kvinnor träffar yngre killar. Och sett skillnaden på hur män och kvinnor bemöts.

Men trådar på nåt forum säger inget om vad folk i allmänhet tycker.
    ANONYM (MAN) SKREV 2022-02-27 08:42:18 FÖLJANDE:

En fråga till kvinnor, hur många kvinnor skulle inte ha något emot med att vara med en yngre man om vi bortser från samhällets regler, oavsett om det är ett förhållande eller ett engångsligg, skulle ni kvinnor kunna gå ner till någon nästan i er barns ålder kanske lika eller ännu yngre?

Visst är sånt ingen statistik om det görs här men det är ändå intressant var gränsen går för de flesta som ändå accepterar en viss åldersskillnad, vad tycker ni kvinnor går den absoluta gränsen, om ni är okej med en viss åldersskillnad?
  • Anonym (XXX)
    Det är det nog för alla. Det tar ju TID också, och man kan inte komma ur det och börja läka. Under tiden går fina kvinnor/män kanske förbi, som man kunde ha fått. 

Jag är själv i den situationen just nu, att jag inte har kunnat förmå mig att bryta med en man som jag är olyckligt kär i sedan över fyra år tillbaka. Det är som att jag bara lever för minsta lilla kontakt jag har med honom, minsta lilla uppmärksamhet jag får av honom. Fast jag vet att det är helt tokigt. Så du är ine ensam om att vara tokig. 
  • Miss Sunny

Jag har (mkt)yngre älskare, och jag känner mig yngre.  Mår mycket bättre psykisk, positiv och på glatt humör. Otroligt vad ett gott sexliv betyder för den psykiske hälsan och humöret.  Allt blir så mycet lättare övenför min umgävnad, jobb familj...... precis allt.  

Dom skulle bara vetat om min lilla hemlis. 

Miss Sunny skrev 2022-02-28 16:34:27 följande:

Jag har (mkt)yngre älskare, och jag känner mig yngre.  Mår mycket bättre psykisk, positiv och på glatt humör. Otroligt vad ett gott sexliv betyder för den psykiske hälsan och humöret.  Allt blir så mycet lättare övenför min umgävnad, jobb familj...... precis allt.  

Dom skulle bara vetat om min lilla hemlis. 

Ja, det är positivt när kvinnor ligger med unga killar.
  • Anonym (Oldie)
    Anonym (Ungdomens Källa) skrev 2022-02-28 16:47:34 följande:
    Ja, det är positivt när kvinnor ligger med unga killar.
    Vad som är mkt yngre för en är kanske inte det för en annan, du har ju ingen aning om ålder på någon av parterna och om det ens är sant. Men men så länge det bevisar din tes...
    Var är din källkritik? Det kan ju lika gärna vara en bitter medelåldersman bakom en sådan kommentar.
  • Anonym (Man)
    ANONYM (UNGDOMENS KÄLLA) SKREV 2022-02-27 08:55:07 FÖLJANDE:
    Jag har gjort några såna omröstningar här, och dom flesta kvinnorna svarade att dom vill ha jämnåriga. Män är mer positiva till att dom själva träffar yngre tjejer.
    Dom flesta kvinnor svarade att dom tycker det är fel att män träffar yngre tjejer.

Några kommenterade att såna omröstningar inte säger nåt. Inte heller vad folk skriver i trådar här. Det är inte vad allmänheten eller majoriteten tycker.
    Jag är personligen av den uppfattningen att kvinnor hycklar mer.
    Jag har t ex läst på forum där kvinnor träffar yngre killar. Och sett skillnaden på hur män och kvinnor bemöts.

Men trådar på nåt forum säger inget om vad folk i allmänhet tycker.
    ANONYM (MAN) SKREV 2022-02-27 08:42:18 FÖLJANDE:

En fråga till kvinnor, hur många kvinnor skulle inte ha något emot med att vara med en yngre man om vi bortser från samhällets regler, oavsett om det är ett förhållande eller ett engångsligg, skulle ni kvinnor kunna gå ner till någon nästan i er barns ålder kanske lika eller ännu yngre?

Visst är sånt ingen statistik om det görs här men det är ändå intressant var gränsen går för de flesta som ändå accepterar en viss åldersskillnad, vad tycker ni kvinnor går den absoluta gränsen, om ni är okej med en viss åldersskillnad?
Svar på tråden Män unga på nytt med unga kvinnor