• Sun 20 Feb 2022 12:51
    1565 visningar
    2 svar
    2
    1565

    Vad räknas som ett försök ?

    Hej jag har valt Eliva clinic stockholm. Jag undrar om någon genomgår eller genomgått en ivf där? Vad räknas isåfall som ett ivf försök ? Är det äggutplocken som är ett försök eller varje gång de sätter in ett befruktat ägg?
    Verkar vara olika mellan olika regioner och cliniker 

    Tack för svar :) 

  • Svar på tråden Vad räknas som ett försök ?
  • Sun 20 Feb 2022 14:05
    #1

    Har du kollat vad som står på deras hemsida? De flesta brukar räkna en insättning som ett försök, men det kan ju variera som sagt.

  • Sun 20 Feb 2022 17:24
    #2
    Lintor skrev 2022-02-20 12:51:35 följande:
    Vad räknas som ett försök ?

    Hej jag har valt Eliva clinic stockholm. Jag undrar om någon genomgår eller genomgått en ivf där? Vad räknas isåfall som ett ivf försök ? Är det äggutplocken som är ett försök eller varje gång de sätter in ett befruktat ägg?
    Verkar vara olika mellan olika regioner och cliniker 

    Tack för svar :) 


    Jag donerade under en period till en kvinna via IVF. Det var förvisso på Carl von Linné-kliniken, men jag skulle tippa att reglerna är lika på alla kliniker att det är insättning som räknas som försök. Hon gjorde först ett enskilt försök som inte lyckades och sen köpte hon ett 'paket' på tre försök. En av gångerna resulterade äggplocket inte i ett enda embryo och då slapp hon som tur var "bränna" ett av försöken. (Det gick bra sen förresten, hon fick ett barn som fyller två år i sommar)
Svar på tråden Vad räknas som ett försök ?