• sjostedtsara94

    Ultraljud visade hinnsäck men inget annat!

    Hej!


    Jag blir inte riktigt klok. Jag har oregelbunden mens och en lång menscykel (kan därför inte riktigt veta när min mens skulle ha kommit). Senaste mensen var 30 december. Den 4 februari tog jag ett positivt early clearblue samt ett positivt clearblue veckoindikator. Veckoindikatorn visade 2-3 (dvs att jag skulle vara i v. 4-5). Idag var jag på ett tidigt UL hos barnmorska men hon kunde inte se något förutom en hinnsäck, men hon trodde det berodde på att det var för tidigt för att se. Hon tippade på att jag var i v 5-6 någonstans. Alltså måste clearblue visat för många veckor?!


    I hennes journalanteckning såg jag nu att hon skrivit att hon såg en hinnsäck 2x1 cm (låter det normalt för v. 5-6?) och att hon "anade fosterstruktur". Hon rekommenderade mig att boka ny tid om cirka 2 veckor.


    Har ni varit med om att bara se en hinnsäck? Tror ni jag kan lita på att jag är i v. 5-6 någonstans? Jag förstår inte hur jag ska tänka med tanke på min mens... och jag är väldigt orolig av mig så blev inte lugnare av dagens besök 


    :( 

  • Svar på tråden Ultraljud visade hinnsäck men inget annat!
  • Gasellen87

    Med mitt tredje barn syntes bara hinnesäck och gulesäck första gången jag gjorde vul. Fick ny tid två veckor senare och då fanns foster med hjärtljud. Han fyller 2 år denna veckan. 

  • Jag är bara jag

    De där testen är aldrig fullt pålitliga. Hcg kan variera massor en och samma grav.vecka. Vul tidigt är väldigt osäkert. Man bör egentligen vänta till v.8 för att få ett klart och tydligt besked. V.5 ser man knappt nåt. V.6 bör man kunna se fostret, v.7 kan man se hjärtat slå och v.8 ska hjärtat synas. Eftersom du egentligen inte alls vet när du blev gravid tycker jag du t.v ska lita på dagens VUL. Mest troligt bara för tidigt och då bör man göra om det 2 veckor senare.

  • QueenObscene

    Jag råkade ut för detta för 8 år sedan. Testade positivt men hade oregelbunden mens, så det var svårt att säga hur långt gången jag var. Jag gissade på runt 8 veckor. 
    Var på ett VUL där en fostersäck motsvarande v.8 fanns men inget foster. Fick göra en medicinsk "abort" (cytotec) 2 v senare då fostersäcken på ett nytt VUL fortfarande var tom. 

Svar på tråden Ultraljud visade hinnsäck men inget annat!