• CelineL

    Ta kommando vid ägglossning

    Hej!


    Jag och min sambo sedan 12 år tillbaka har kommit fram till att vi ska sluta skydda oss och satsa på bebis. Vi är strax under 30 båda två. Jag är den av oss som längtar ihjäääl mig (blev oplanerat gravid i fjol och fick missfall, sedan dess vill jag inget hellre än bli gravid igen och tänker på det varje dag).

    Han vill ha barn med mig, men säger själv att han tycker det är läskigt och nog aldrig kommer kunna ta beslutet och säga "NU kör vi, jag är redo!" utan att jag får ta lite kommando på den fronten.

    Nu till min fråga: ni som kanske varit i liknande situation, hur tog ni kommando/initiativ under era fertila dagar?

    Personligen tycker jag det känns rätt onajs att häva ur sig "nu har jag ägglossning, kom och kn*lla mig!" men det kanske är så det får bli haha?! Jag vill nog ändå försöka få till det så snart som möjligt, och därför planera in liggen lite taktiskt men ändå inte överdriva så man blir helt besatt.. Får se hur det går Drömmer

  • Svar på tråden Ta kommando vid ägglossning
  • MariaNathalie

    Ja det är lite klurigt det där. Det är ju alltid mer avslappnat och bättre om det inte sker på kommando. 
    Hur ofta har ni sex annars? 

  • Holy93

    Jag skulle nog säga att min partner har såpass koll på kvinnokroppen att han vet att man kan bli gravid under ägglossning, så brukar hinta lite "oj vad ont i äggstockarna jag har idag". Haha, ni förstår.

    Ibland tar han initiativ då, ibland jag. I vårt förhållande tar han oftast initiativ till sexet så han känner inte att det blir "för mycket" de gångerna jag gör det under ägglossning, snarare uppskattat. Han har även förklarat att det är lite upphetsande att veta att jag har ägglossning när vi har sex, men det är ju olika för alla män. Vissa får ju mer prestationsångest.

    Vi kör på när vi båda har lust, så det är inte på beställning 

  • CelineL
    MariaNathalie skrev 2022-02-25 18:55:04 följande:

    Ja det är lite klurigt det där. Det är ju alltid mer avslappnat och bättre om det inte sker på kommando. 
    Hur ofta har ni sex annars? 


    Ja men precis, och jag vill gärna att det inte ska bli så "hetsigt" och planerat samtidigt som jag vill bli gravid så fort som möjligt såklart och maximera chanserna varje månad.

    Vi har sex 2-3 gånger i veckan vanligtvis, men tidigare har vi då undvikit att ligga under mina röda dagar. Men nu har liksom ägglossningen fått en ny innebörd..
    Spännande och ovant!

    Tål att tilläggas att jag varit gravid tre gånger tidigare med samma kille, varav ett missfall i fjol och två aborter för många år sedan, så det råder ingen tvivel om att vi kan bli gravida iaf!
  • CelineL
    Holy93 skrev 2022-02-25 19:20:19 följande:

    Jag skulle nog säga att min partner har såpass koll på kvinnokroppen att han vet att man kan bli gravid under ägglossning, så brukar hinta lite "oj vad ont i äggstockarna jag har idag". Haha, ni förstår.

    Ibland tar han initiativ då, ibland jag. I vårt förhållande tar han oftast initiativ till sexet så han känner inte att det blir "för mycket" de gångerna jag gör det under ägglossning, snarare uppskattat. Han har även förklarat att det är lite upphetsande att veta att jag har ägglossning när vi har sex, men det är ju olika för alla män. Vissa får ju mer prestationsångest.

    Vi kör på när vi båda har lust, så det är inte på beställning 


    Ja haha, det är ju smart att hinta lite snyggt!

    Det bästa är ju såklart att köra lite avslappnat och inte på beställning, jag ska verkligen försöka att inte bli för manisk kring detta men herregud vad svårt det är..

    Tack för svar iaf, kul att veta lite hur andra gör/har gjort! Men är du gravid redan eller är det bebisverkstad just nu? Glad
  • Holy93
    CelineL skrev 2022-02-28 08:45:05 följande:
    Ja haha, det är ju smart att hinta lite snyggt!

    Det bästa är ju såklart att köra lite avslappnat och inte på beställning, jag ska verkligen försöka att inte bli för manisk kring detta men herregud vad svårt det är..

    Tack för svar iaf, kul att veta lite hur andra gör/har gjort! Men är du gravid redan eller är det bebisverkstad just nu? Glad
    Det är bebisverkstad här för fulla muggar haha, ett barn sedan tidigare!
  • CelineL
    Holy93 skrev 2022-02-28 15:50:01 följande:
    Det är bebisverkstad här för fulla muggar haha, ett barn sedan tidigare!
    Åh vad spännande, lycka till! Flört
Svar på tråden Ta kommando vid ägglossning