Ont i öronen efter dusch
Hej!
Jag får ont i mina öron efter jag tvättat dom vid dusch. Så nu undrar jag hur ni gör med öronen när ni duschar. Tvättar ni bara med vatten eller med tvål/schampo eller inte alls?
/ Sandra
Hej!
Jag får ont i mina öron efter jag tvättat dom vid dusch. Så nu undrar jag hur ni gör med öronen när ni duschar. Tvättar ni bara med vatten eller med tvål/schampo eller inte alls?
/ Sandra
Lite snabbt med schampo . Har dock ett från Maria åkerberg som är väldigt milt och även kan användas som duschtvål
Med bara vatten. Men jag sprutar inte in vatten i örat utan låter vattnet rinna ner över mig och joxar lite i öronmusslan med fingrarna. Hörselgången låter jag vara.
Lite snabbt med schampo . Har dock ett från Maria åkerberg som är väldigt milt och även kan användas som duschtvål
En del med känsliga öron har proppar när de duschar och badar. Det kanske är värt att prova?
En del med känsliga öron har proppar när de duschar och badar. Det kanske är värt att prova?
Ja kanske.
Försöker få bort vattnet som är kvar i öronen med handduken men är som att det är vatten kvar i öronen ändå.
Ja kanske.
Försöker få bort vattnet som är kvar i öronen med handduken men är som att det är vatten kvar i öronen ändå.
Ja, det är nog svårt att helt få bort det som runnit in i hörselgången.
Det kan inte vara att du kör runt med handuken in i örat som du får ont av?
Man kan få eksem i hörselgången också. Har du klia emellanåt?
Ja, det är nog svårt att helt få bort det som runnit in i hörselgången.
Det kan inte vara att du kör runt med handuken in i örat som du får ont av?
Man kan få eksem i hörselgången också. Har du klia emellanåt?
Ja det kan det säkert vara. För tänkte att när jag fick ont att jag behövde få ut det vattnet som blir kvar efter dusch att det kanske är det som gör att det gör ont.
men kanske är bättre att låta det vara?
Om du får in vatten i öronen så riktar du nog munstycket konstigt. Försök att bara skölja uppifrån, samt ha lägre styrka på strålen när du sköljer ansikte/huvudet
Om du får in vatten i öronen så riktar du nog munstycket konstigt. Försök att bara skölja uppifrån, samt ha lägre styrka på strålen när du sköljer ansikte/huvudet
Tack för alla tips. När jag inte riktade munstycket på duschslangen mot örat utan istället uppifrån så försvann besvären.
Så bra! :)