• Bf202206

    Letrozol + ovitrelle, hur är era erfarenheter?

    Hej! Längtar så efter att bli gravid igen. Var gravid men fick ett ma. Hade då bara kört med letrozolkurer.  Nu 3 månader efter ma (har varit på efterkontroll och alla rester är ute)  så har jag kört en letrozolkur och fick även testa en ovitrelle spruta för att säkerställa att ägget släppte.  Tog sprutan på CD 15 , vul CD 14 visade en mogen äggblåsa. Fin slemhinna. Imorse visade gravtest väldigt svagt + , men vet att ovitrelle kan ge falskt positivt i 10 dagar efter.  För mig har det bara gått 6 dagar sedan sprutan togs. Ska testa igen den 1 mars, 11 dagar sedan ovitrelle 

    Hur är din erfarenhet av ovitrelle? Är så nyfiken att höra hur andra har det. 
    Vi började vår resa mot ett efterlängtat barn i mars-21 , har pcos som ställer till det 

  • Svar på tråden Letrozol + ovitrelle, hur är era erfarenheter?
  • Anonym (/Sanni)

    Hej!
    Det var ett tag sedan du skrev. Hur har det gått?

    Själv är jag 37, har försökt i 2 år. Jag har jättebra AMH och sambons kvalitet är bra. Vi har gjort två cykler IVF men embryon har ej fäst. Nu under sommaren så kör vi Letrozole+Ovitrelle, så länge. Så är tanken att vi kör nästa IVF-cykel i höst.

    Just nu är det 16 dagar sedan min Ovitrelle. Har ej fått mens, men vågar heller ej testa, pga rädd för negativt svar. Jag har haft en svag molande värk nästan en vecka, och stickningar i sidorna som känns som ägglossning (nu liksom.??).

    Hur kändes det för dig? Har du hunnit upprepa Letrozole+Ovitrelle flera cykler?

Svar på tråden Letrozol + ovitrelle, hur är era erfarenheter?