• Anonym (Diktator)

Sköt ditt eget dejtande

inte andras. Tycker du också att många kvinnor anser sig ha rätt att lägga sig i vilka kvinnor män träffar? Att kvinnor dikterar för andra vem man får bli ihop med?

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Sköt ditt eget dejtande
  • Anonym (H)

Både ja och nej, men då snarare att kvinnor har åsikter om andra kvinnors män. Det ser man exempel på lite nu och då.

• Anonym (bästa vänner)

Verkligen inte, har aldrig hört någon av mina vänner lägga sig i vem någon man träffar, däremot brukar man ofta prata med sina kompisar när man dejtar eller träffar någon ny, är man nykär vill man gärna dela med sig till sina vänner och prata om den personen, eller om man är intresserad på håll prata med sina vänner om dom tror om den personen. Man vänder sig till sina kompisar om råd osv.
    Så är det ofta mellan vänner, så kan det vara mellan tjejer men även också förstås om det är en killkompis men det är ju inte att lägga sig i utan att någon berättar och frågar om åsikter och bara vill delge.
    Det är så många gör, anförtror sig till sina vänner för att berätta, få bekräftelse om personen osv. man berättar och pratar men det är ju inte att lägg sig i.

Pratar inte du själv med nära vänner om du blir kär i någon eller nyligen träffat någon?

• Anonym (Suck)

Hördu kaffedraken, alla kvinnor är inte som din syster. När ska du lära dig det? Det finns människor som lägger sig i andras privatliv, både män och kvinnor. Och det finns väldigt många människor som inte gör det!

• Anonym (111)

Vi förstår att det är du Kaffedraken. Finns ingen som startar såna här trådar förutom du. 

• Farfallos

Som vanligt så behöver man förklara för den tragiska majoritet som inte har alla hästar hemma att det naturligtvis inte gäller alla kvinnor. Men på gruppnivå kan det säkert vara på detta viset att kvinnor bryr sig lite för mycket om vilka kvinnor som män träffar.

MEN framförallt bryr sig kvinnor (i det berömda systerskapet namn) alldeles för lite om om vilka män som andra kvinnor träffar. Min sambo förfäras ofta över statusuppdateringar hon ser i sociala media. Det handlar då om kvinnor som säger sig har träffat "mannen i sitt liv" när de samtidigt lägger upp en bild på något katten släpat in, eller som möjligen tagit sig in själv via avloppet eller rätt genom väggen. Det kan handla om killar som luktar illa redan på bild, som bott hemma hos mamma tills hon gick bort eller som tillbringat en större del av sitt vuxna liv på institution, har kroppsutsmyckningar eller labila hundar som sitt största intresse och förfaller inta det mesta i form av tabletter och injektioner. Trots alla tänkbara varningstecken så översvämmas en sådan uppdatering med lyckönskningar och hjärtan, och inte en en enda syster uppmanar de stackars våpet att dumpa honom så fort som möjligt.

• Anonym (Malin)

Tycker man att kvinnor ?lägger sig i oombett? när man startar tråd efter tråd på ämnet ?kvinnor, vad tycker ni om en blyg man/en om tänder på unga kvinnor/bla bla bla? så har man problem.

Ta eget ansvar till varför kvinnor på FL så ofta tycker till om ditt obefintlig kärleksliv, Kaffedraken.

• Mandel

Så länge jag inte vet att kvinnan i fråga är seriemördare, pedofil, barnmisshandlare, manmisshandlare, gängkriminell, knarkare osv så säger jag ingenting till killkompisen som dejtar. Nämner inte ens mindre smickrande saker om jag vet det om kvinnan i fråga utan det får den mannen i så fall själv upptäcka eller så kan det ju faktiskt vara så att folk mognar/ändrar på sig.

Enda gången jag har sagt något var faktiskt när det visade sig att en killkompis börjat dejta en gammal kollegas fd sonhustru som hade många anmälningar på sig hos soc och polis från både familj, grannar, skola osv. Han tog hennes parti en stund och trodde på henne, men sedan visade hon väl lite av sin rätta sida för honom så han blev av med henne utan större bekymmer innan det han gå för långt och bli för seriöst i dejtandet.

Den vise talar om vad han ser, dåren om vad han hört.
  • Anonym (bästa vänner)

Jag undrar också varför du startar tråden?

Är det så att din dejt/dejter, flickvän/flickvänner ofta får höra ifrån sin/sina nära kompisar att dom inte tycker att ni ska träffas eller var ihop?
    Om hennes/deras vänner återkommande säger så om dig så är det ju något som stör dom hos dig. Om det är många som reagerar på dig måste det ju vara något som dom noterat. 
    Kanske du vet vad det är? annars får du fråga. 
    Om så många av din dejt/flickväns vänner har åsikter om er och lägger sig måste det ju bero på något.

Eller är det så att din flickvän/sambo eller annat har åsikter om sina kompisars val av pojkvänner får du fråga henne varför hon har det.

Nej det är inte så vanligt att man lägger sig i sina vänners val oombett, utan att man diskuterar förhållandet t ex innan en separation.

Dock pluggade jag ihop med en tjej som sa att hennes familj och kompisar inte gillade hennes pojkvän, föräldrarna vill att hon skulle bryta med honom. Jag träffade honom ett par gånger och förstod inte varför förens det kom fram att han var våldsam, hade slagit henne och sitt ex och hotat hennes familj.
    Då naturligtvis la sig alla i och hjälpte henne att lämna honom. Hon vågade inte då han hotat att skada hennes familj.
    Jag skulle lägga mig i just om en kompis träffade/var ihop men en våldsam kille, en som tog mycket droger eller var grovt kriminell.
    Det tror jag de flesta gör.

Men om du själv råkat ut för att folk avråder dina dejter att träffa dig / vara ihop med dig flera gånger måste du nog leta hos dig själv varför det är så.
    En kan ha en åsikt men är det återkommande hos flera får du reda på varför det är så.
    Blir det heller inget mer med någon av dejterna kanske du kan fråga dom efteråt om det är något hos dig som gör att det blir så. Kanske inte att du tänkt på det själv vad det är men kanske är det något du kan göra åt om du vet.

• Anonym (Pucko)
    Anonym (bästa vänner) skrev 2022-02-24 09:53:17 följande:

Jag undrar också varför du startar tråden?

Är det så att din dejt/dejter, flickvän/flickvänner ofta får höra ifrån sin/sina nära kompisar att dom inte tycker att ni ska träffas eller var ihop?
    Om hennes/deras vänner återkommande säger så om dig så är det ju något som stör dom hos dig. Om det är många som reagerar på dig måste det ju vara något som dom noterat. 
    Kanske du vet vad det är? annars får du fråga. 
    Om så många av din dejt/flickväns vänner har åsikter om er och lägger sig måste det ju bero på något.

Eller är det så att din flickvän/sambo eller annat har åsikter om sina kompisars val av pojkvänner får du fråga henne varför hon har det.

Åh, han startade tråden för att han hoppas att flera ska svara att det är typiskt kvinnor att hyckla och lägga sig i saker de inte vet något om. TS har ingen egen erfarenhet mer än att hans syster en gång för 10 år sedan sa till honom att en ung tjej inte var intresserad av honom (vilket hon inte heller var).

Däremot startar han tusen trådar men jag börjar faktiskt tro att det handlar om något att göra för honom, utan FL har han ingen sysselsättning eller interaktion med omvärlden så detta är ett sätt för honom att ha kontakt med andra.
  • Anonym (Minna)
    Anonym (Pucko) skrev 2022-02-24 11:05:36 följande:
    Åh, han startade tråden för att han hoppas att flera ska svara att det är typiskt kvinnor att hyckla och lägga sig i saker de inte vet något om. TS har ingen egen erfarenhet mer än att hans syster en gång för 10 år sedan sa till honom att en ung tjej inte var intresserad av honom (vilket hon inte heller var).

Däremot startar han tusen trådar men jag börjar faktiskt tro att det handlar om något att göra för honom, utan FL har han ingen sysselsättning eller interaktion med omvärlden så detta är ett sätt för honom att ha kontakt med andra.
    Tio år, vad tragiskt... Gråter
Svar på tråden Sköt ditt eget dejtande