• Anonym (TS)

Kan man påverka barnets kön?

Kan man påverka barnets kön utifrån de dagar man har sex, nära inpå äl leder till pojke och dagarna innan själva ägglossningen leder till tjej. Har det stämt på er? Dela gärna egna erfarenheter och tankar. 

• Svar på tråden Kan man påverka barnets kön?
  • Anonym (Enligt mormor :D)
    Nutid skrev 2022-02-24 16:49:24 följande:

Om pappan pysslar med starkström är det större sannolikhet att det blir en flicka. 
    Sägs det 

Eller är sjöman.
  • Körsbärsdalen

Jag har svårt att tro det... Fyra barn, två av dem är tillverkade på "fel" sätt för könet (flicka som blev till prick på äl-dagen, pojke som blev till genom samlag 4 dagar innan ägglossning), två av barnen blev till på "rätt" sätt (flicka som blev till av samlag 3 dagar innan ägglossning, pojke som blev till på äl-dagen). En annan studie visar motsatsen - men även då stämmer ju mina ungar bara till 50 % ändå.

Så skadar det ju inte att prova, förrutom att det kanske tar längre tid att bli gravid. 

• Anonym (Kanske)

Jag vet inte säkert, men det har funkat för mig. 2 av varje. 
    Däremot är det bevisat att tjej spermier lever längre, alltså kan dom ligga i äggledaren och vänta på ägget längre än kill sperm.
    Kill spermier är starkare och snabbare, så det borde också stämma, att dom har större chans träffa ägget om den redan släppt. MEN, kan ju hända att karln har mest tjej spermier, då kanske det är större risk det blir tjej.

Ett som är helt säkert är att mannens gener bestämmer helt vad det blir!
  • Anonym (Teori)

De sägs ju att flick sperma lever längre än pojk sperma och därför skulle vara större chans att få  flicka några dar innan ägglossning och pojke nära inpå. Vill man då öka chansen för flicka ska man då ha sex någon dag innan och sen inte ligga igen förrän efter ägglossning , pojke inte ha sex dagarna innan kanske inte på en vecka innan men köra på en dag innan eller samma dag som ägglossning.  MEN detta är ju ingen ren fakta och de ger ju ingen garanti på ett vist kön men EV enl teorin öka chansen för vist kön. 

• Anonym (TS)

Fler skriver ju här att det inte riktigt går att styra. Jag undrar då hur det kommer sig att människor runt omkring mig tror på teorin?spännande 

• Anonym (Kan stämma)

På mig stämde det.Men det kanske var ödet.

• Lucius Vorenus
    Anonym (Enligt mormor :D) skrev 2022-02-24 16:17:31 följande:

Enligt min mormor som kanske inte är så vetenskaplig och även tror sig vara häxa så skall kvinnan vara överst under hela samlaget. Hon har fyra döttrar, mamma har tre och ingen har några söner. Lite otäckt när det ändå stämmer för dem :D värt att pröva?

Brukar ni ofta diskutera samlagsställningar i din familj?

• Glinda från Oz

Nej, det kan man inte och det kan inga anekdoter i världen ändra på. Självklart finns de de som fått de kön de önskat men det är en slump det beror inte på att de ätit citroner, haft sex vissa datum mm 

• Anonym (TS)
    Glinda från Oz skrev 2022-02-27 09:40:16 följande:

Nej, det kan man inte och det kan inga anekdoter i världen ändra på. Självklart finns de de som fått de kön de önskat men det är en slump det beror inte på att de ätit citroner, haft sex vissa datum mm 

Precis, jag tror att de som har fått som de önskat så är det verkligen slump och inte utifrån massa olika teorier. Läste här på FL där mammor skriver att de kämpar med att få flicka men det blir bara pojkar eller tvärtom. Tycker bara det  lite kul att spekulera med sådant 
  • Anonym (S)
    Anonym (TS) skrev 2022-02-26 18:30:05 följande:

Fler skriver ju här att det inte riktigt går att styra. Jag undrar då hur det kommer sig att människor runt omkring mig tror på teorin?spännande 

För att de är lite korkade?
  • Anonym (TS)
    Anonym (S) skrev 2022-02-27 10:54:31 följande:
    För att de är lite korkade?
    Kan absolut stämma men det finns massa med trådar här hur man ?gör? pojkar eller flickor och folk tror sig lyckas. 
  • Anonvm

Det avgörs ju givetvis av vad mannen fantiserar om under utlösning, det trodde jag var allmänt känt?

• Anonym (A)
    Anonvm skrev 2022-03-02 20:48:35 följande:
    Det avgörs ju givetvis av vad mannen fantiserar om under utlösning, det trodde jag var allmänt känt?
  • Ocdmänniska

Nej det kan man inte. Skaffa inte barn om du inte är beredd på att älska vad än det blir

• Anonym (A)
    Ocdmänniska skrev 2022-03-03 18:44:57 följande:
    Nej det kan man inte. Skaffa inte barn om du inte är beredd på att älska vad än det blir
    +1
  • Anonym (Nope)
    Anonym (TS) skrev 2022-02-24 16:40:04 följande:
    Visste du att du hade ÄL genom ältester? 
    Jag gjorde ultraljud och fick höra att jag skulle ha ägglossning inom några timmar
Svar på tråden Kan man påverka barnets kön?