Vad jobbar du som du tjänar 30k+ /mån med?
Som rubriken, vad jobbar du med som tjänar 30.000+/mån med(innan skatt?) Har du utbildning för det yrket?
Som rubriken, vad jobbar du med som tjänar 30.000+/mån med(innan skatt?) Har du utbildning för det yrket?
Skolsköterska, 45t före skatt. 4,5 års högskolestudier.
Skadereglerare. 39 000.
Två års utbildning.
IT (nätverk) inom offentlig sektor. Tjänar lite under 40 000. Högskoleutbildad inom området samt har läst om i stort sett hela den relevanta delen av min utbildning via företagskurser.
Skadereglerare. 39 000.
Två års utbildning.
Kvalitetsansvarig på ett labb. Precis över 40k i månadslön (brutto). Jag är 47 år, och ligger under medianlönen för min befattning inom den sektor jag är anställd. Civilingenjör i grunden. Kanske inte det jag drömde om och siktade på en gång i tiden, men jag trivs på mitt arbete, och det är också rätt mycket värt.
53000 kr, jobbar som systemutvecklare på en statlig myndighet. Har systemvetarutbildning.
Tjänar ca 35.000kr och är underbetald då vårt montörs jobb innebär att vi konstruerar Med
Närmare 40 000 i månadslön - men valt att jobba halvtid. Är tandhygienist
Ingenjör/projektledare, 49tkr/mån+bonus, 40 år.
37500 byggnadsingenjör, jobbar med att rita byggnader. Har jobbat ganska länge så är underbetald..
Läste byggingenjör på universitetet, 3 år.
37500 byggnadsingenjör, jobbar med att rita byggnader. Har jobbat ganska länge så är underbetald..
Läste byggingenjör på universitetet, 3 år.