• Galaxen

    Äl +12

    Hej!
    En fråga bara, kan ett ägg fästa äl +12 fast man har en lutealfas på 14 dagar?
    Kände ikväll något konstigt i livmodern som inte var som molvärk utan mer som lite ilning och lite obehaglig känsla, tog inte direkt ont men ändå inte skönt.
    Nån som kan något om det?

  • Svar på tråden Äl +12
  • Galaxen
    Jag är bara jag skrev 2022-02-25 22:23:23 följande:

    Nej, embryon fäster 5-7 dagar efter äl.




    Vad menas med detta då?
  • Anonym (Anonym)

    Det kan säkert vara så att det i vissa fall kan fästa sent i cykeln men tror det inte är optimalt och inte särkilt vanligt. På 1177 står det 6-8 dagar så jag tror mer på det. Sen kan ju den känslan du kände bero på något helt annat. Tror det inte alls att det vanligt att man ens kan känna när ägget fäster. Jag har många cykler känt konstiga små smärtor och ilningar i livmodern och äggstockarna mellan äl och mens men det har inte betytt en graviditet för min del iaf.

  • Galaxen
    Anonym (Anonym) skrev 2022-02-26 06:35:51 följande:

    Det kan säkert vara så att det i vissa fall kan fästa sent i cykeln men tror det inte är optimalt och inte särkilt vanligt. På 1177 står det 6-8 dagar så jag tror mer på det. Sen kan ju den känslan du kände bero på något helt annat. Tror det inte alls att det vanligt att man ens kan känna när ägget fäster. Jag har många cykler känt konstiga små smärtor och ilningar i livmodern och äggstockarna mellan äl och mens men det har inte betytt en graviditet för min del iaf.


    Tack så mycket för svar!
    När jag blev gravid med sonen är jag säker på att jag kände när ägget fäste och det gjorde fruktansvärt ont, och första gången jag var gravid så fick jag nidblödning och fruktansvärt ont, så jag är nästan säker på att man kan känna det.
    Men sen tänkte jag att när man faktiskt varit gravid två gånger så kanske man inte känner det mer, fast det är bara mina spekulationer haha.
    Ha en bra dag!
  • Jag är bara jag

    5-7 är rätt. Jag har själv satt in 15 blastocyster och frågat min läkare på en känd fertilitetsklinik och fått det svaret. De borde veta. 

  • Galaxen
    Jag är bara jag skrev 2022-02-26 13:15:18 följande:

    5-7 är rätt. Jag har själv satt in 15 blastocyster och frågat min läkare på en känd fertilitetsklinik och fått det svaret. De borde veta. 


    Ja det kan det säkert va, men 5-7 känns alldeles för kort, tycket många säger olika. Mest brukar det väl sägas 6-10. Men kanske är annorlunda om man får dem insatta av en läkare, jag vet faktiskt inte.
    Sen verkar det som att läkare säger lite olika.
    Human blastocysts should hatch from the shell and begin to implant 1-2 days after day 5 IVF blastocyst transfer. In a natural situation (not IVF), the blastocyst should hatch and implant at the same time ? about 6 to 10 days after ovulation.

Svar på tråden Äl +12