Anonym (Blue) skrev 2022-02-28 20:15:55 följande:
Sorgsen över att aldrig mer vara gravid
Är det någon mer som känner så?
Födde nyss vårt sista barn, och det känns så tomt och konstigt att veta att det verkligen var sista gången.
Sorgset på något sätt.
Att aldrig mer få plussa, känna symptom, göra ultraljud, känna små sparkar, föda, första mötet med sitt barn...
Aldrig mer.
Känner igen mig till tusen! Jag är 50+ och mina fem barn är vuxna vid det här laget, men jag saknar det fortfarande som 17. Lite extra mycket på senare år, när det blivit så uppenbart att jag verkligen aldrig kommer att vara gravid mer; så länge man fortfarande
kunde få barn fanns ju ändå
möjligheten där, även om vi hade bestämt att vi inte skulle ha fler. Men ja, det är verkligen en enorm sorg och saknad.
SaraL77 skrev 2022-02-28 20:28:33 följande:
Så blir det när man inte har något annat man lever för än för sina barn. Själv så tycker jag det är oerhört skönt nu när mina barn äntligen börjar bli självgående eftersom jag i övrigt har ett rikt liv. Jag lever således endast inte för mina barn.
Tror att du har missuppfattat TS. Hon pratar om att vara gravid, inte att ha barn. Två helt skilda saker (även om det ena så klart oftast följer på det andra).
Elin pelin skrev 2022-02-28 20:30:19 följande:
Jag tänker att om man är inställd på att det inte blir fler kanske det är lättare att ställa in sig på det,
Nu var denna fråga ju inte riktad till mig, men jag svarar ändå ;) I min erfarenhet gör det absolut ingen skillnad. Vi hade bestämt från första början (alltså redan innan första barnet) att vi skulle ha max fem barn, men inte fan gjorde det saknaden mindre när femman väl var född...