• Plina

Antidepressiva man INTE går upp i vikt av.

Finns det några antidepressiva man inte går upp i vikt av?

Har ätit olika antidepressiva i 10 år och gått upp 36 kilo!!! Jag vill förtydliga att jag är överviktig. Och jag tränar regelbundet och äter nyttigt men kilona vägrar försvinna.

Snälla någon som vet någon medicin jag kan nämna på min nästa läkartid?

Antidepressiva, överviktig, depression
  • Svar på tråden Antidepressiva man INTE går upp i vikt av.
  • Forumdeltagaren

Hej!

Jag gick upp 7-8 kg när jag använde Zoloft. Omöjligt att bevisa att det var därför men jag slutade i alla fall och var utan medicin ett tag tills det blev för jobbigt och det blev aktuellt med medicin igen.
    Jag talade om för läkaren vad jag tyckte om viktuppgången bl.a och då skrev han ut Buspiron och då gick jag inte upp mer.
    Det är nog väldigt individuellt om man går upp eller ner med olika mediciner.
    Jag tycker att du ska prata med din läkare om problemet.

Lycka till!

• Anonym (Jag)

Har du provat Cymbalta nån gång? Det är enda medcinen som jag inte gick upp av som dessutom var den bästa för mig öht.

• Anonym (anonym)

Jag funderar verkligen på om ni tycker det är värt biverkningarna? Alltså, gå upp i vikt, många får också muntorrhet vilket kan skada tänderna i längden...

Jag vet att läkare förespråkar medicin, men det finns andra sätt att behandla depression. 
    Träning, vara ute, gå i terapi. 
    Menar inte som kritik här, är bara fundersam på varför man tycker det är värt det att gå upp massor i vikt, och få andra biverkningar i flera år?

Svar på tråden Antidepressiva man INTE går upp i vikt av.