• Fri 4 Mar 2022 10:33
    6629 visningar
    5 svar
    5
    6629

    Vilka symtom på tvillingar hade ni?

    Jag är gravid i vecka 5.

    I cykeln jag blev gravid hade jag det starkare äl testet jag någonsin sett, hade sedan starka symtom efter äl av progesteronet (bröstvårtorna) vilket jag inte brukar ha och plussade redan äl +8 ett tydligt streck med eftermiddags urin.

    Min fundering då är att jag kanske lossat två ägg som blivit befruktade?

    Jag fattar att ingen kan veta, men är intresserad av andras erfarenheter, så tänker du skiva något nedlåtande lägg din tid på något annat tack!

  • Svar på tråden Vilka symtom på tvillingar hade ni?
  • Fri 4 Mar 2022 16:40
    #1

    Puff

  • LFF
    Mon 7 Mar 2022 16:04
    #2

    Inga alls. Fick en chock när jag var på VUL i v8 (7+5) då jag hade två missfall i bagaget. Konversationen gick så här:

    Gyn: Du är absolut gravid.
    Jag: Bra.
    Gyn: Det är tvillingar.
    Jag: Nej.
    Gyn: Jo.
    Jag: Nej.
    *gyn vrider på skärmen*: Titta här, en.... två....
    Jag: Nä......

    Sambon, den blivande pappan, satt i väntrummet och när jag tokchockad kom ut och sa att vi skulle få tvillingar var hans svar först total tystnad och sen.... "Oj, det här blir dyrt". 


    I höst fyller grynen 9.

  • Mon 7 Mar 2022 19:47
    #3

    Jag fick graviditetsymptom väldigt tidigt,  tror det var redan 8 dagar före beräknad mens.   
    Hade inte tänkt att testa så tidigt  men när jag ändå gjorde det pga symptomen, fick jag positivt med CB digital med eftermiddagsurin.    
    Hade använt fertilitetsmonitor, så hade hyfsad koll på ägglossningen.
    Så ovanligt tidiga och starka graviditetssympom var det för mig.
    Jag har varit gravid 10 gånger sammanlagt, så har lite att jämföra med  :) 

  • Mon 7 Mar 2022 20:57
    #4
    LFF skrev 2022-03-07 16:04:13 följande:

    Inga alls. Fick en chock när jag var på VUL i v8 (7+5) då jag hade två missfall i bagaget. Konversationen gick så här:

    Gyn: Du är absolut gravid.
    Jag: Bra.
    Gyn: Det är tvillingar.
    Jag: Nej.
    Gyn: Jo.
    Jag: Nej.
    *gyn vrider på skärmen*: Titta här, en.... två....
    Jag: Nä......

    Sambon, den blivande pappan, satt i väntrummet och när jag tokchockad kom ut och sa att vi skulle få tvillingar var hans svar först total tystnad och sen.... "Oj, det här blir dyrt". 
    //

    I höst fyller grynen 9.


    Haha vilken chock! 
  • Mon 7 Mar 2022 21:02
    #5
    Lilith81 skrev 2022-03-07 19:47:44 följande:

    Jag fick graviditetsymptom väldigt tidigt,  tror det var redan 8 dagar före beräknad mens.   
    Hade inte tänkt att testa så tidigt  men när jag ändå gjorde det pga symptomen, fick jag positivt med CB digital med eftermiddagsurin.    
    Hade använt fertilitetsmonitor, så hade hyfsad koll på ägglossningen.
    Så ovanligt tidiga och starka graviditetssympom var det för mig.
    Jag har varit gravid 10 gånger sammanlagt, så har lite att jämföra med  :) 


    Jag fick lite små konstiga symtom dagarna innan jag fick plus, men nu har jag bara väldigt ont i bröstvårtorna som har börjat sprida sig till bröstvävnaden nu i vecka 6.

    Åååh men du har du uu massor att jämföra med! Jag fick svagt positivt med eftermiddags urin äl+8 (är också säker på äl då jag testat och tempat) testade inte med digital förns dagen efter och fick då ett snabbt plus på eftermiddagsurin.

    Har fortsatt att testa och det har ökat stadigt.
Svar på tråden Vilka symtom på tvillingar hade ni?