• Bödel

    Kvinnor utan musiker.

    Varför tränar inte så många kvinnor styrka så dom orkar lite istället för att klaga på att dom är kvinna och inte orkar när det är nå tyngre dom ska lyfte/göra?

    Och nu när så många kvinnor kallar sig för feminister, men ändå vill dom bara vara smal med minimalt med muskler.

    Jag tycket bara det är irriterade när ni klagar på att det är tungt. Smala kvinnor utan muskler är ???? istället kraftig och stark.

  • Svar på tråden Kvinnor utan musiker.
  • enola

    Jag hade en musiker men han var inget vidare så jag gjorde slut.
    När det gäller muskler så beror det nog snarare att män av naturen har mer muskelmassa och därmed är starkare. Det är knappast så att kvinnor strävar efter att vara "muskellösa" snarare än muskulösa, de har bara sämre förutsättningar.

  • Bödel

    Allt detta bantande som dom håller på med. Och då utan att försöka bevara de muskler dom har. Samtidigt som man bantar måste man styrketräna för att behålla så mycket muskler som möjligt samtidigt som man tappar så mycket fett som möjligt. Men det är bara vikten dom brukat fokusera på.  

    Sen har jag hört ganska ofta från kvinnor att dom inte vill att det ska synas att dom har så mycket muskler, bara vara smal. 

    Muskler hos kvinnor är 2/3 ben och 1/2 i överkroppen jämfört med män. Så visst kan dom bli stark och få muskler om dom vill. 

    Det är att dom tycket det är vackert att bara vara smal och översminkad, jag tycker det ser hemskt ut. En kvinna med muskler det är nå de.

  • enola
    Bödel skrev 2022-03-08 12:54:37 följande:

    Allt detta bantande som dom håller på med. Och då utan att försöka bevara de muskler dom har. Samtidigt som man bantar måste man styrketräna för att behålla så mycket muskler som möjligt samtidigt som man tappar så mycket fett som möjligt. Men det är bara vikten dom brukat fokusera på.  

    Sen har jag hört ganska ofta från kvinnor att dom inte vill att det ska synas att dom har så mycket muskler, bara vara smal. 

    Muskler hos kvinnor är 2/3 ben och 1/2 i överkroppen jämfört med män. Så visst kan dom bli stark och få muskler om dom vill. 

    Det är att dom tycket det är vackert att bara vara smal och översminkad, jag tycker det ser hemskt ut. En kvinna med muskler det är nå de.


    Här generaliserar vi hej vilt!
    "Dom" är en liten grupp kvinnor och inte på något vis hela kvinnosläktet. Samma sak med att "dom" tycker att det är vackert att vara smal och översminkad. 
    Själv är jag klen som fan, men det är för att jag tycker det är skittråkigt att träna, inte för att jag tycker det är fult med synliga muskler. Har dock insett att jag behöver det för att slippa värk i rygg och axlar. Sminkar mig gör jag i snitt en gång vartannat år, om man inte räknar teatersmink. Vad smink nu har med muskler att göra.
  • Bödel

    Har du varit på ett gymm? Då ser du vart majoriteten av kvinnorna är. Med nå konditionmaskiner, och inte har dom sett speciellt ansträngda ut. Finns undantag men dom är få.

    Smink har att göra med att kvinnor fokuserar mer på det än på att träna och se till att kroppen håller.

    Tränar man inte och har ont derför, ja då får man skylla dig själv. Känner några såna, och dom undviker jag att lystna på när dom börjar klaga, dom får skylla sig själv.

  • enola
    Bödel skrev 2022-03-08 13:58:06 följande:

    Har du varit på ett gymm? Då ser du vart majoriteten av kvinnorna är. Med nå konditionmaskiner, och inte har dom sett speciellt ansträngda ut. Finns undantag men dom är få.

    Smink har att göra med att kvinnor fokuserar mer på det än på att träna och se till att kroppen håller.

    Tränar man inte och har ont derför, ja då får man skylla dig själv. Känner några såna, och dom undviker jag att lystna på när dom börjar klaga, dom får skylla sig själv.


    Du tycker inte att du generaliserar när du säger att kvinnor fokuserar mer på smink än att träna och se till att kroppen håller? Prova att sätta "vissa" framför dina påståenden så kommer du närmare sanningen. 
    Om jag säger "män bryr sig bara om att få stora uppblåsta (men mindre starka) muskler" så tycker du nog att jag pratar skit. Men om jag säger "vissa män" så håller du kanske med. Förstår du min poäng?
  • jama34

    Eftersom du verkar irriterad och inte må särskilt bra tänker jag ge dig ett gott råd,sköt ditt så sköter vi andra vårt

    Rekommenderar starkt att du följer det

  • Pilsner
    jama34 skrev 2022-03-08 15:11:22 följande:

    Eftersom du verkar irriterad och inte må särskilt bra tänker jag ge dig ett gott råd,sköt ditt så sköter vi andra vårt

    Rekommenderar starkt att du följer det


    Är det inte motsägelsefullt att rekommendera något sådant?
  • enola
    jama34 skrev 2022-03-08 15:11:22 följande:

    Eftersom du verkar irriterad och inte må särskilt bra tänker jag ge dig ett gott råd,sköt ditt så sköter vi andra vårt

    Rekommenderar starkt att du följer det


    Var det där riktat till mig eller TS?
  • Bödel
    enola skrev 2022-03-08 16:11:21 följande:
    Var det där riktat till mig eller TS?
    Men sluta lägg dig i det jag skriver då. 

    Sköt kroppen och skit i utseendet så kanske jag kan ta er seriöst. Det finns undantag men det är få. Smink, nya kläder hela tiden, blir Kräks
  • enola
    Bödel skrev 2022-03-09 00:25:31 följande:
    Men sluta lägg dig i det jag skriver då. 

    Sköt kroppen och skit i utseendet så kanske jag kan ta er seriöst. Det finns undantag men det är få. Smink, nya kläder hela tiden, blir  // Kräks
    Det var inte dig jag citerade, om du inte skriver under två nick så klart. Och om du inte vill att nån ska "lägga sig i", varför i hela världen skriver du på ett diskussionsforum? Eller hade du förväntat dig en massa medhåll och blir sur när du inte får det?

    Jag vet inte vilken värld du lever i, men i min värld är det ytterst få, om några, kvinnor som passar in på din beskrivning. Känns som att det du behöver, bortsett från en bättre attityd, är att byta umgängeskrets. Annars kan jag trösta dig med att det nog blir bättre när ni blir vuxna. 
  • Spucks

    Ja, det stämmer, TS. Vi kvinnor skiter allihop i träning, det enda vi gör hela tiden är att banta, köpa kläder och sminka oss. Jag kan också berätta för dig varför vi gör såhär: för att reta dig!

  • asdfgh

    Jag tränar ca 11h/v men är ändå svagare än mina manliga kollegor som i bästa fall går en golfrunda då och då på sommaren. Övrig träning är snöskottning och gräsklippning, dvs samma som jag gör.

    Jag är inte svag och kan kompensera med teknik för vad jag inte har råstyrka att göra men min otränade man har ändå så mycket mer muskelmassa än jag att det är skrämmande.

Svar på tråden Kvinnor utan musiker.