• Anonym (Äckligt)

Är det här slemproppen?

.. eller bara flytningar? 

• Svar på tråden Är det här slemproppen?
  • Anonym (2barnsmamma)

Liknar slempropp

• Anonym (Äckligt)
    Anonym (2barnsmamma) skrev 2022-03-09 11:06:54 följande:

Liknar slempropp

Spännande Solig vet du hur länge den kan släppa såhär innan det är dags för förlossning? Jag är i vecka 39 så den borde väl i alla fall inte återbildas mer isåfall?
  • Litenblomma88
    Anonym (Äckligt) skrev 2022-03-09 11:12:19 följande:
    Spännande Solig vet du hur länge den kan släppa såhär innan det är dags för förlossning? Jag är i vecka 39 så den borde väl i alla fall inte återbildas mer isåfall?

Liknar slemproppen men kan också vara tjock flytning. När min slempropp släppte i vecka 40+ så fick jag värkar efter 12 h, med tredje barnet har den släppt i omgångar sedan vecka 34. Lycka till!

• Anonym (Vilket som)

Ser ut så för mig också men jag tror att det är flytningar. Men det kan vara vilket som. Har dock uppfattat det som att det inte säger så mycket. Det kan bli samma dag eller om några veckor. Slemproppen kan typ återbildas?

• Anonym (Njae)

Alltså jag är gravid i v27 och har flytningar som ser ut så där sedan  start typ. När min slempropp släppte med första barnet så var den typ 10 cm lång och typ 3-4 cm bred och lite blandad med blod. Gick inte att ta miste. Visst skulle det kunna vara en bit av den men absolut inte hela.

• Anonym (Äckligt)
    Anonym (Njae) skrev 2022-03-10 18:20:15 följande:

Alltså jag är gravid i v27 och har flytningar som ser ut så där sedan  start typ. När min slempropp släppte med första barnet så var den typ 10 cm lång och typ 3-4 cm bred och lite blandad med blod. Gick inte att ta miste. Visst skulle det kunna vara en bit av den men absolut inte hela.

Det var slemproppen Glad resten lossnade för några timmar sen :)
    Den släpps inte hel för alla, för en del går den i bitar i flera dagar/veckor :)
  • Anonym (Vilket som)
    Anonym (Äckligt) skrev 2022-03-10 19:10:30 följande:
    Den släpps inte hel för alla, för en del går den i bitar i flera dagar/veckor :)
    Håller tummarna för att det snart är dags!
  • Anonym (Njae)
    Anonym (Äckligt) skrev 2022-03-10 19:10:30 följande:
    Som jag sa det kunde vara en bit men inte hela. Så skönt att resten släppte så du fock veta säkert.
Svar på tråden Är det här slemproppen?