• syster yster

Någon med vårtrötthet?

Är så fruktansvärt trött hela tiden. Skulle kunna sova 24 timmar per dygn. Var hos läkaren som tog en massa prover men de såg fina ut. Ändå så trött. 
    Läste att en del får vårtrötthet när våren börjar komma. Tänkte om någon här inne lider av det? 
    Hur känner dig då? När börjar det ?

• Svar på tråden Någon med vårtrötthet?
  • Embla twopointoh

Jag vet inte om det klassas som vårtrötthet, men jag har pollenallergi och tål inte al och hassel, så i januari-februari någon gång så brukar jag bli trött, snuvig och det kliar i ögon och näsa. Dock är det lite olika från år till år exakt vilka symptom jag får och hur uttalade de är. Vissa år kliar det så att jag blir galen, medan andra år kliar det knappt alls, till exempel. Trötthet har jag däremot alltid, om jag inte blir trött av pollen så blir jag det av antihistaminet.

• Embla twopointoh
    Casper9 skrev 2022-03-10 13:08:13 följande:

Ät vitaminer 

Vitaminer ska man bara äta om man har en dokumenterad brist. Det är en myt att kosttillskott skulle vara hälsosamt för gemene man, och speciellt multivitaminer ska man undvika. Det är rätt onödigt att betala dyra pengar för något som i många fall bara går rätt igenom kroppen.
  • syster yster

Hon tog en massa prover med bland annat vitaminer. Hade ingen brist å ingen järnbrist heller. 

• Casper9

Spännande. Jag har ingen dokumenterad b-vitaminbrist, men mina sår vid nagelbanden försvinner när jag äter b-vitamin. Så uppenbarligen behöver jag b-vitamin trots att prover inte visar på det

Svar på tråden Någon med vårtrötthet?