Anonym (Räkna) skrev 2022-03-11 13:06:41 följande:
Man kan faktiskt inte passera BIM utan att vara gravid. Har man haft äl och inte blivit gravid får man mens när man ska. Men om man inte vet när äl var vet man inte BIM heller. Du kanske är bara 10 dagar efter äl och då ska inte mensen komma än och det är för tidigt för test.
Jag är relativt säker på när äl var, det kan som tidigast inträffat för 19 dagar sedan eller som absolut senast 16 dagar sedan. Jag tror själv att det var 17-18 dagar sedan men kan ju inte veta helt säkert.
Mrs Moneybags skrev 2022-03-11 13:09:06 följande:
Du skulle ju kunna ha haft ägglossningen senare än du trodde, och då är inte mensen så sen som du tror. I så fall finns en risk att du är gravid, men testa igen om en vecka om mensen inte har kommit. Den vanligaste anledningen till att mensen inte kommer är trots allt graviditet...
Det är ju möjligt men då skulle tester visa fel plus att jag hade andra känningar.
Jag har testat fyra gånger och det är helt blankt. jag får väl fortsätta testa helt enkelt men blir så förvånad för att många verkar kunna få positivt flera dagar innan dom ska ha mens.