• Mimi93

    Vilket är finast?

    Vilket namn är finast och vad har ni för åsikter? 


    Räknas dessa namn som klassiska tidlösa namn? 


    Är ute efter ett internationellt, bibliskt, klassiskt namn som passar både en bebis och vuxen.  För mig spelar populariteten ingen roll, huvudsaken är att namnet är fint och att det inte associeras med något fult/dåligt. 


    Tack på förhand. 

    Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Vilket är finast?
  • Anonym (....)

    Lukas är ett väldigt fint namn, vanligt samtidigt som inte alla heter det. Jobbar som lärare och upplever inte något av dina namn som vare sig ovanliga, konstiga eller överrepresenterade. Däremot tycker jag det är konstigt att säga att ett namn inte passar på en vuxen man, eller på en bäbis. Namn går i vågor och alla namn passar alla åldrar, enligt mig. 

    Min favorit är Mathias! 

  • fjanten

    Hade flera Jonatan och Mattias i min klasser när jag gick skolan, så för mig är det "fel" generation, röstade därför på Lucas (fast tycker _definitivt_ Lukas är stavningen att föredra), för jag tycker det är finare än Elias

  • MrsJenka

    Jag skulle välja bort Elias eftersom det ligger 7:a på namntoppen och Lucas eftersom det varit i topp i flera år.
    Mathias eller Jonathan får därmed min röst. 

  • Anonym (Anonym)

    Tycker personligen inte att något av de namnet du skriver är klassiska/tidlösa. Men om jag ska rösta vilket jag gillar så väljer jag Lucas.

  • Mimi93
    Anonym (Anonym) skrev 2022-03-14 15:58:01 följande:

    Tycker personligen inte att något av de namnet du skriver är klassiska/tidlösa. Men om jag ska rösta vilket jag gillar så väljer jag Lucas.


    Vilka namn tycker du är klassiska/tidlösa? 
  • Mimi93
    trollhona skrev 2022-03-13 23:06:44 följande:

    Gillar även namnet Jonah om ni är ute efter ett mer ovanligt namn


    Åh älskar Jonah men mannen håller inte med :( 
  • Mimi93
    Anonym (qwerty) skrev 2022-03-13 23:05:23 följande:
    Alexander är väl grekiskt? Inte bibliskt.
    Mimi93 skrev 2022-03-12 21:32:58 följande:
    Fina namn! Älskar William, bra val till sonen :) Det är dock inte bibliskt och vi vill väldigt gärna ha bibliskt. 
    Gabriel är så fint men tyvärr upptaget. Noah tycker jag inte passar en vuxen man :/ 
    Tack för dina förslag! 


    Hursom jag tycker Elias är finast.

    Alexander är grekiskt men förekommer även i bibeln. 

  • Anonym (Vilka?)
    Anonym (Anonym) skrev 2022-03-14 15:58:01 följande:

    Tycker personligen inte att något av de namnet du skriver är klassiska/tidlösa. Men om jag ska rösta vilket jag gillar så väljer jag Lucas.


    Vore intressant att få se vilka namn du tycker är klassiska/tidlösa. 
Svar på tråden Vilket är finast?