• Anonym (Anonym)

    Missfall på gång, kommer inte igång.

    Hej! Började få lite små blödningar och åkte in för att kolla vad det är då mitt illamående också försvann. På VUL mätte hinnsäcken 7 mm och det stämmer inte överens med sista mens, skulle ha varit i vecka 6+1 men enligt hinnsäck i max vecka 5+1. Såg även gulesäcken men den mätte hon inte. Jag vet exakt vilken dag jag hade sista mens så läkaren sa att hon är 80% säker på att det är en graviditet som stannat av. Det är jag också eftersom illamåendet är borta. 
    Men min kropp fattar inte! Har fortfarande jätteont i mina bröst, trötthet, gasig mage. Blödningen har inte ökat, utan det är nu endast lite bruna flytningar. Men med tanke på att illamåendet försvann så tror jag ändå att det är missfall. 
    Har aldrig hänt mig att kroppen inte stöter ut det och dessutom fortsätter ha graviditetssymptom. Haft två missfall förut i vecka 5, båda började med att alla symptom försvann och sen kom det rosa och rött blod och allt var ute som en vanlig mens ungefär. Tycker att det är jättejobbigt att ha symptom men inte vara gravid liksom... När kommer blödningen igång? Någon som har varit i samma sits? Jag har nytt VUl om 10 dagar för att om inget kommit ut sedan dess så ska jag få abortpiller för att störa ut det men jag orkar inte gå runt i 10 dagar med det här om det inte kommer ut av sig själv. Kan man göra något själv? 

  • Svar på tråden Missfall på gång, kommer inte igång.
  • Anonym (G)

    Att du vet när du hade mens säger ingenting om när du hade ägglossning. Så du kan absolut vara en vecka kortare gången än du själv tror. skulle absolut inte göra någonting själv för att försöka få igång ett missfall 

  • Anonym (Anonym)

    Jag vet. Jag hade en känsla av ägglossning "igen" en vecka efter att jag trodde att jag hade haft ägglossning faktiskt (det kom återigen ägglossningsflytningar och även ömma bröst).. Men att symptomen försvinner är inget gott tecken och om man slår ihop allt så är det nog med största säkerhet ett missfall. Dessutom plussade jag superstarkt för 12 dagar sen, kan ju omöjligt vara endast i vecka 5+0/1 nu då.
    Läkaren själv är ju 80% säker på missfall. 

  • Anonym (G)
    Anonym (Anonym) skrev 2022-03-14 09:11:25 följande:

    Jag vet. Jag hade en känsla av ägglossning "igen" en vecka efter att jag trodde att jag hade haft ägglossning faktiskt (det kom återigen ägglossningsflytningar och även ömma bröst).. Men att symptomen försvinner är inget gott tecken och om man slår ihop allt så är det nog med största säkerhet ett missfall. Dessutom plussade jag superstarkt för 12 dagar sen, kan ju omöjligt vara endast i vecka 5+0/1 nu då.
    Läkaren själv är ju 80% säker på missfall. 


    Datumet du plussade är absolut mer relevant än datumet du hade mens.
    Generellt skulle jag dock absolut inte lita på en läkare i en sådan fråga. 80% ger också fortfarande 20% utrymme. Så jag skulle som sagt absolut inte chansa. Kan du inte få en tid några dagar tidigare för ultraljud igen?

  • Anonym (Anonym)

    Ja alltså jag vet att det kan vara så att det finns en liten chans till normal graviditet men väljer att lita på läkaren och framför allt min kropp. När jag testade mig för 12 dagar sen var det superstarkt, det positiva strecket dök upp direkt innan ens kontrollstrecket var på plats. Aldrig fått så starkt i v. 3+3 då enligt VUL igår. Så tror att det här är graviditet som avstannat. 
    Funderade på hur man kan hjälpa kroppen att stöta ut det, men får nog bara låta det ta hand om det här i sin egen takt. 

  • Anonym (4)

    Gör ett VUL till innan du helt dömer ut den här graviditeten. Läkare har många gånger varit för snabba att uttala sig ang. m.f. 

  • Anonym (A)
    Anonym (4) skrev 2022-03-14 12:53:03 följande:
    Gör ett VUL till innan du helt dömer ut den här graviditeten. Läkare har många gånger varit för snabba att uttala sig ang. m.f. 
    Ja, gör ett VUL
  • Anonym (Anonym)

    Jag tänker ringa till gyn imorgon bitti. Be om VUL direkt mest för att dom ska kunna bekräfta missfall nu. Jag är så otroligt trött att jag knappt orkar hålla mig vaken om dagarna. Lite illamående kvar och ömma bröst. Det kommer bara bruna flytningar, någon enstaka röd pytteliten blodklump har kommit. Jag tror att detta är ett missfall men att kroppen inte stöter ut det. 
    Jag och sambo vill försöka igen snart, så jag vill ha ut detta så snart som möjligt. Jobbigast är nog tröttheten som inte går över. Hade ett digitalt test kvar som jag tog igår, det hade slagit över till 3+ nu. Men jag vet att det inte är någon riktig graviditet det här. Vill bara att allt ska komma ut. Jag tror att blödningen startade i fredags/lördags och nu är det tisdag. Jag vill bara att det ska komma ut. Hur länge håller det på så innan det kommer igång? Har läst att det inte är ovanligt med bara bruna flytningar vid MA och att man behöver ta abortpiller för att stöta ut allt. 

    Det här är första gången som detta händer mig. Haft missfall förut, men då har alla symptom försvinnit och blödningen har börjat direkt och varit som en mens. Det här är bara så jobbigt psykiskt.

  • Anonym (4)

    Men du kan ju inte vara säker. Du har symptom och ett test som slagit över till 3+ och blöder väldigt lite. Det måste inte vara m.f. Jag blödde mycket v.7 med första barnet och var helt säker på ett 5:e m.f, men det var det inte.

  • Anonym (Anonym)

    Skönt för dig att det inte var missfall Hjärta! Jag har varit gravid 6 gånger (3 av dom var missfall) nu och jag har blött i varje graviditet mer eller mindre. Också haft bruna flytningar när det inte var missfall. Dock inte på det här sättet, det här känns så annorlunda. Har förstått att det är vanligt med brunt blod vid ett så kallat MA. Nu har jag bara ont som f*n i underlivet, har säkert fått en infektion också på köpet fy. Har fått en jourtid 15.15 idag. 

  • Anonym (n)

    Jag var tvungen att få hjälp, det kom inte igång av sig självt. Fick vänta ca fyra veckor på den hjälpen..Jag var ju helt säker på att det hade stannat av eftersom jag visste vilken vecka jag skulle vara i och mätningarna stämde inte med det. Dom ville inte konstatera missfall då hinnsäcken fortsatte växa. 

    Jag skulle höra av mig till gyn om jag var du, eller till privat. Det är väldigt jobbigt att gå med det länge.

  • Anonym (n)

    Vill tillägga att mina symptom fortsatte också trots att det var avstannat. Dom försvann dagen efter jag fick tabletterna. 

  • Anonym (Anonym)

    Har varit på VUL nu och dom tog bakterieodling men trodde att jag har ont pga irriterad slemhinna i slidan och inte en infektion. Hinnsäcken hade tydligen växt från 7×3 mm i söndags till 7×5 mm idag vilket är normalt med 3 mm tillväxt på 3-4 dagar. 

    Jag har dock fått mer blödning idag, så jag tror fortfarande inte att det här är en frostig graviditet.
    Men vi avvaktar. Läkaren sa idag att hon absolut inte vill dömma ut den här graviditeten men jag känner ju min kropp.

    Vi sa att om det inte sätter igång av sig själv innan tisdag och om det inte syns någon fosterstruktur på tisdag så kan jag få hjälp med abortpiller. 

  • Anonym (4)

    Jag låter tjatig, men jag håller med läkaren. Jag trodde nämligen också att jag kände min kropp efter 4 missfall och en rejäl blödning. Så pass säker var jag att jag vägrade göra VUL. Jag ville helt enkelt inte se ett dött foster till och få bekräftat det jag redan "visste". Till slut gjorde jag VUL ändå- i sista veckan man kan se bra. Ångesten där i väntrummet är nog den värsta jag känt! Jag var beredd gå därifrån. Man jag gjorde VUL:et och har nog aldrig i mitt liv blivit så chockad som när läkaren sa att barnet levde!

    Jag fortsätter hålla tummarna!

  • Anonym (Anonym)

    Jag vågar inte hoppas, men lite märkligt att hinnsäcken har växt, symptomen har inte avtagit. Men så kommer ju blödningarna, även om läkaren sa att det är en sparsam blödning så är det idag definitivt mer än i dagarna. Man vet inte vad man ska tro! Ny bebis vill vi så gärna ha här hemma, går det inte hela vägen nu så vill vi försöka igen så snart som möjligt. 

    Hur länge hade du blödning i din graviditet? 

  • Anonym (4)

    Jag vågade inte heller hoppas. Det tog så många år att få barn så hoppet hade farit för länge sen. 
    Jag blödde en vecka. Två dagar så rejält så det krävdes binda, resten trosskydd. men absolut inte lite blod.

  • Anonym (Anonym)

    Ush jag blir gravid lätt men det har också blivit missfall 3 gånger av 6 graviditeter så det verkar som att jag även får missfall lätt. 

    Gjorde en abort i höstas som jag ångrar så mycket nu, men fick veta att jag har cellförändringar och fick panik (visade sig vara helt ofarliga). Så sitter här med ångest och ett till missfall. Nu när vi faktiskt tänkte behålla.
    Har fått mer blödning under kvällen, ungefär som en mens med små små blodklumpar i så är säker på att detta är ett missfall. Hoppas att blödningen går bra och att kroppen stöter ut det snabbt så att vi kan komma igång med bebisverkstad igen. Bör bli i maj då! 

  • Anonym (Anonym)

    Det blev missfall tyvärr. Det kom ut slemhinnor och hade blödning i ca 9 dagar. Har haft en mens efteråt också (som dock varade i 13 dagar). Så precis haft ägglossning och vi hoppas på en ny graviditet nu som går hela vägen  

Svar på tråden Missfall på gång, kommer inte igång.