• Mon 14 Mar 2022 16:44
    33248 visningar
    14 svar
    +3
    14
    33248

    Jag längtar till påsk

    Med ungefär en månad bort till påsk, och många butiker har börjat med lite påskgrejer, känner jag att jag längtar till påsk. Gör du det också? Bra! Här diskuteras allt med påsken, och våran längtan till påsk. ;) 


  • Svar på tråden Jag längtar till påsk
  • Mon 14 Mar 2022 20:07
    #2

    Jag längtar också efter påsk!
    Ljus och värme.
    Påskliljor och narcisser.
    Påskägg med rosa metallfolie.
    Uppståndelse.

  • Mon 14 Mar 2022 20:14
    #3

    Kul att det finns folk som bryr sig om påsken fortfarande. Känns som påsken nästan försvunnit på senare år i detta sekulära land. Jag gillar iallafall påsken. Vi brukar påskbord. Baka bakelser dekorera huset med pynt och innan corona gå i kyrkan. När vi var små fick vi påskägg på morgonen

  • Tue 15 Mar 2022 11:46
    #4

    Kul att det är fler som längtar till påsk. Glad

  • Thu 17 Mar 2022 15:03
    #5

    Jag gillar också påsken. Tycker det är en skön men samtidigt inte lika ansträngande högtid som julen. För mig är det både en fest där man lite grann firar att våren kommer och en kristen fest, kyrkoårets viktigaste. Båda handlar om uppståndelse.

    Jag besöker kyrkan flera gånger under påsken och firar både där på påsknatten och hemma med föräldrarna och syskonen med ägg, lammstek, påskgodis och annat gott. Målar ägg gör vi också! Och jag påskpyntar lite med! Solig

    Va är det du gillar med påsken, Sweeney?

  • Tue 22 Mar 2022 19:58
    #6
    flygrl skrev 2022-03-17 15:03:11 följande:
    Jag gillar också påsken. Tycker det är en skön men samtidigt inte lika ansträngande högtid som julen. För mig är det både en fest där man lite grann firar att våren kommer och en kristen fest, kyrkoårets viktigaste. Båda handlar om uppståndelse.

    Jag besöker kyrkan flera gånger under påsken och firar både där på påsknatten och hemma med föräldrarna och syskonen med ägg, lammstek, påskgodis och annat gott. Målar ägg gör vi också! Och jag påskpyntar lite med! Solig

    Va är det du gillar med påsken, Sweeney? smile5.gif
    Hej flygirl. :) 

    Det låter som ni har en väldigt trevlig påsk. :)

    Det jag gillar med påsken är allt faktiskt, att se på tv med påsktema(Jesus liv kring påsken), att äta godis osv, och både ge och få påskägg. 
  • Mon 11 Apr 2022 19:24
    #7

    Påsken närmar sig med stormsteg!

  • Sun 17 Apr 2022 12:25
    #8
    SweeneyToad skrev 2022-03-22 19:58:19 följande:
    Hej flygirl. :) 

    Det låter som ni har en väldigt trevlig påsk. :)

    Det jag gillar med påsken är allt faktiskt, att se på tv med påsktema(Jesus liv kring påsken), att äta godis osv, och både ge och få påskägg. 

    Nu är påsken här så vill önska dig Glad Påsk! Glad
    Jo, vi har en trevlig påsk. Jag va inne i stan inatt för att delta i påskmässan och sen festades det lite i församlingssalen. I eftermiddag blir det middag hos föräldrarna med alla mina syskon och deras partners. 


    Har du det bra under påsken? Firar du med nån? Käkat många ägg? Jag har käkat en del ägg so far, fint färgade va dom också. Solig

  • Tue 19 Apr 2022 20:59
    #9

    Nu får vi längta till nästa påsk!

  • Tue 19 Apr 2022 21:45
    #10

    Hoppas att påsken har varit fin för alla

  • Wed 20 Apr 2022 22:32
    #11
    flygrl skrev 2022-04-17 12:25:04 följande:

    Nu är påsken här så vill önska dig Glad Påsk! Glad
    Jo, vi har en trevlig påsk. Jag va inne i stan inatt för att delta i påskmässan och sen festades det lite i församlingssalen. I eftermiddag blir det middag hos föräldrarna med alla mina syskon och deras partners. 


    Har du det bra under påsken? Firar du med nån? Käkat många ägg? Jag har käkat en del ägg so far, fint färgade va dom också. Solig


    Hej! Och tack!Glad

    Underbart att du hade en trevlig påsk.Glad

    Ja, jag hade det trevligt. Jag firade med min mamma och mormor. Inte käkat ägg, men käkat godis. Flört
  • Wed 27 Apr 2022 02:13
    #12
    SweeneyToad skrev 2022-04-20 22:32:04 följande:
    Hej! Och tack!Glad

    Underbart att du hade en trevlig påsk.Glad

    Ja, jag hade det trevligt. Jag firade med min mamma och mormor. Inte käkat ägg, men käkat godis. Flört
    Det gläder mig att du haft en trevlig påsk du med! Men varför inga ägg? Solig
  • Sat 30 Apr 2022 15:19
    #13
    flygrl skrev 2022-04-27 02:13:14 följande:
    Det gläder mig att du haft en trevlig påsk du med! Men varför inga ägg? Solig
    Hej! Glad

    Vet inte riktigt varför de inte blev några ägg, jag var gäst hos min mamma, och hon serverade inga ägg. Och jag är  inte riktigt ett fan av ägg, har inget emot dem, men gillar dem inte tillräckligt mycket för att varken köpa eller tillaga dem. ;) 
  • Sat 30 Apr 2022 17:22
    #14
    SweeneyToad skrev 2022-04-30 15:19:18 följande:
    Hej! Glad

    Vet inte riktigt varför de inte blev några ägg, jag var gäst hos min mamma, och hon serverade inga ägg. Och jag är  inte riktigt ett fan av ägg, har inget emot dem, men gillar dem inte tillräckligt mycket för att varken köpa eller tillaga dem. ;) 
    Där ser man. Flört
Svar på tråden Jag längtar till påsk