• s0555555

    Graviditetstecken äl+12

    Hej! Hade ägglossning den 3:e mars, och hade sex 2 dagar innan där min man fick utlösning på insidan flera gånger. Nästa sexet vi hade var 1 dag efter ägglossning, då kom han också inne. Nu är jag på ÄL+12 och mina bröstvårtor har varit väldigt ömma vid beröring dom senaste 3 dagarna. Ibland kan man även känna att brösten gör ont utan beröring, men inte ofta. Har även lite molvärk ibland, men det kommer och går. Känns hela tiden som mensen kommit men det är alltid flytningar, ofta ganska vattniga. Finns det någon som hade samma symtom som sen testade positivt? BIM om 4 dagar, hoppas! 

  • Svar på tråden Graviditetstecken äl+12
  • Anonym (Ja och nej)

    När jag plussade för ca ett år sedan hade jag känslan att något rann, dvs trodde mensen kom hela tiden men det vsr vattniga föytningar varenda gång.  Så kan ju vara ett symtom :)

    Jag hade dock inga andra symtom men läser att de är vanligt att ha do symtomen du skrivit.

  • svansmamman

    Om de symptom du upplever beror på graviditet kommer ett gravtest visa positivt, så du kan alltid testa och få svaret svart på vitt! :) 

  • zarizael

    Japp ömma bröst är ett tidigt symtom :) jäklar vad ont dom gör i början. Slutade göra ont någon vecka efter pluss. Och molvärk precis som mensen är på väg. Väntade mig att mensen skulle komma i tre dagar innan jag tog ett test på bim+1

    Men man får oxå tidiga symtom om ägget är befruktat då det släpper ifrån sig hcg som signalerar till kroppen att stoppa menscykeln. Ägget fäster sedan i livmodern ca 7 dagar efter befruktning. Så ha lite is i magen o vänta till bim med o testa dig då man kan testa positivt med testa tidigt stickor och sedan blir något fel med fästningen av ägget. 

    Lycka till :)

Svar på tråden Graviditetstecken äl+12