• Mini700

Svårt beslut

För ett litet tag sedan började jag på ett nytt jobb. Bra lön, bra titel, en otroligt trevlig chef men en fullständigt kaotisk organisation och individer som betett sig allt annat än schysst. Ingen introduktion, ensam på jobbet och inte riktigt justa förutsättninga.
    Rätt snabbt kände jag att jag inte mådde bra i min nya roll, pratade med min chef (som tyvärr inte kan påverka så mycket) fick lite småpanik och började sondera marknaden, varpå några f d kollegor tipsade mig att söka mig till dem. 

sagt och gjort: jag slängde in en ansökan och fick snabbt ett erbjudande, men lägre lön. Min chef vill ha mig kvar och jag vill så gärna att det ska funka.. samtidigt vågar jag inte riska, då jag märker att kollegor tycks trivas klart bättre hos den andra arbetsgivaren. 

Svårt beslut.. 
    Jag vill inte svika min chef och är mån om vår kontakt..  samtidigt mår jag inte bra där.. 
    Hur ska jag tänka? Någon som har varit i likande? 

• Svar på tråden Svårt beslut
  • Långbenopluto

Det är inte alls ett svårt beslut.

Man spenderar mer tid på jobbet än hemma, och mår man inte bra på jobbet MÅSTE man söka sig vidare, oavsett ev. löneminskning.

Svar på tråden Svårt beslut