• FestivoLotusblomster

    Vill så gärna kunna hoppas, men är det möjligt?

    Hej.
    Jag sitter här med mina tankar och undrar om ni vill hoppa in? 
     
    För att göra historien kort;
    För ca 1 1/2 år sedan gick jag igenom ett brutalt tvillingmissfall som pågick i 2 månaders till där jag först förlorade ena barnet och sedan bara kunde be för att få behålla det andra men det gick inte... vilket triggade och resulterade i en lång sjukskrivning. Jag föll ner i en djup depression och trodde aldrig jag skulle ta mig upp igen.
    Vi har kämpat med ofrivillig barnalöshet i ungefär 4 års tid så lyckan var total.
     
    Jag har hittat mig själv igen och äntligen kunnat återgå till mitt arbete.
    Vi har precis börjat försöka igen sedan någora månader tillbaka. Min mens är relativt regelbunden just nu.
    Så här har den sett ut så här de senaste 4 månaderna:
    18/11 mens
    20/12 mens
    16/1 mens
    21/2 mens
    Beräknad mens enligt appkalendern 24/3
     
    För några dagar sedan runt 12-13/3 började jag må underligt vilket har ökat mer och mer de senaste dagarna.
    I mitt huvud är det alldeles för tidigt för graviditetssymtom och måste vara pms helt enkelt? Fastän jag aldrig haft ägglossning eller pmsbesvär som varit såhär.   Bruka bara bli grinig och vräka i mig sött som besatt, kan tömma i mig en hel pollypåse.
     
    Känner mig nu: trött, illamående som kommer och går mest på morgonen sen lite snabbt under dagen ca 10mins perioder sen försvinner det, ont i nedredelen utav ryggen, vaknat de senaste 2 nätterna utav att behöva kissa mer än 1 gång, huvudvärk,  blödande tandkött. En gnutta ömmande bröst men inte jätte markant.
    Ja inga wooow-dumåstevaragravid symtom direkt och grejen är det att efter mitt kämpande med ofrivillig barnlöshet så slutade jag leta symtom efter första året eftersom det tog för mycket på psyket och släppt det helt sedan dess så att jag reagerar nu beror på att det sticker verkligen ut? Vågar jag ens hoppas? Finns där de som känt av gravidsymtom så här tidigt ens?! Känns ej logiskt det skulle kunna röra sig om graviditet?
     
    Gick och köpte ett gravtest för någon timme sedan och det visade ingenting. Hade alla dessa diffusa symtom berott på graviditet hade väl ändå testet visat ett sträck om än så ett svagt?
     
    Dela jättegärna med er om era tankar kring detta, känns liten ensamt att sitta här själv och vill inget annat än hoppas men mitt logiska jag säger stop.
  • Svar på tråden Vill så gärna kunna hoppas, men är det möjligt?
  • FestivoLotusblomster

    Ja och såklart molverk i nedre delen utav magen som sitter i. Glömde skriva med det om det spelar någon större roll.

    Min förra graviditet upptäckte jag genom försenad mens. Symtomen kom inte förrens veckan efter jag skulle haft mens.

  • Anonym (E)

    Hade symptomen berott på graviditet så hade du som du säger fått positivt testresultat.
    du vet inte när ÄL var? 


    majoriteten testar positivt på ÄL+10 eller 11.
    rätt få testar negativt på de dagarna och sen positivt. men om idag var ÄL+8 eller 9 så kan det ju vara värt att testa igen om 2 dar.

  • FestivoLotusblomster

    Enligt appen var ägglossningen 5-11 med ägglossningsdag 10de. Sen har jag ingen aning om hur pass mycket den stämmer, slutade använda ägglossningstest efter första året och kände händer det så händer det.

    Vad som gör mig mest förvirrad är just det där med diffusasymtom i min värld så bör väl ett gravtest ge utslag fall i fall man nu har tillräckligt med hög för att ha gravsymtom? Eller är jag helt fel på det?

  • svansmamman

    Precis som du är inne på borde ett graviditetstest visa positivt om de symptom du upplever beror på graviditet. Däremot kan ju tidpunkt för testandet ha betydelse, dvs huruvida du testat med morgonurin eller ej. Om jag var du skulle jag vänta ett par dagar och därefter ta ett nytt gravtest med morgonurin, förslagsvis cbs digitala med veckoindikator. Om det visar negativt beror symptomen inte på graviditet utan på något annat, men om det visar positivt får du förklaringen till ditt mående.

    Jag håller ALLA tummar för dig! Hjärta

Svar på tråden Vill så gärna kunna hoppas, men är det möjligt?