• Tigertaget

    Stövlar för slask

    De vanliga varmfodrade vinterskorna blir barnen blöta i nu, slask och stora vattenpölar av smältvatten. Vanliga stövlar är för kalla, så tänkte på fodrade stövlar så slipper barnen hålla på ta av o på tjocka sockar på förskolan. 
    Samtidigt är det ju inte jättekallt nu, så det behöver ju inte vara supervarrma vinterstövlar.

    Var köper man lämpliga stövlar för våren
    Tänker att användningstiden blir kort så tänkte inte lägga ner alltför mycket pengar.

  • Svar på tråden Stövlar för slask
  • Tigertaget
    nnnnnnnn skrev 2022-03-17 22:05:40 följande:

    Tretorn Kuling Gummistövlar med neoprenskaft har mina älskat.


    Har googlat fram dessa stövlar, tack för tipset.
    Det jag undrar över är skaftet, är det också vattentätt om det skulle promeneras i väldigt djupa vattenpölar? Men ser ju bekvämt ut, hur känns materialet, är det mjukt? Hur är dom i storlek?
  • Anonym (stöveln)

    Det går väl bra att ha helt vanliga ofodrade gummistövlar med lite tjockare strumpor i? 

    Dessa kan man ju ha hela sommaren också när det regnar.  

  • Anonym (N)

    Så här sent på säsongen skulle jag inte köpa specialstövlar, utan vanliga gummistövlar och ha en ordentlig socka i. Kanske en ullsula också. 

  • Tigertaget
    Anonym (N) skrev 2022-03-18 10:11:19 följande:

    Så här sent på säsongen skulle jag inte köpa specialstövlar, utan vanliga gummistövlar och ha en ordentlig socka i. Kanske en ullsula också. 


    Jo de sant, men tänker att de med foder kanske har bättre grepp mot is? Det är ju mycket is nu ett tag framöver.
    Men dessa vattenpölar. Kan ju ändå vara många veckor till 
  • nnnnnnnn
    Tigertaget skrev 2022-03-18 09:51:18 följande:
    Har googlat fram dessa stövlar, tack för tipset.
    Det jag undrar över är skaftet, är det också vattentätt om det skulle promeneras i väldigt djupa vattenpölar? Men ser ju bekvämt ut, hur känns materialet, är det mjukt? Hur är dom i storlek?

    De är vattentäta men ändå mjuka och sköna.


    Normala i storleken, men mät såklart foten och jämför med stövelns innersula.

    Man kan rulla ner skaftet så de blir korta/låga om det inte är mycket pölar, så kan barnet gå som i vanliga skor.

Svar på tråden Stövlar för slask