• Sunset boulevard

    Gravid 9+2 men känner inget

    Hej,

    Det är så att jag är gravid i vecka 9+2 och sedan en vecka tillbaka känner jag inget i min livmoder, alltså ingen molvärk som jag brukar känna eller att det drar.

    Är så klart nu jätte orolig och undrar om att är ok med fostret.

    Var på ultraljud i vecka 8 och allt såg bra ut. Men att jag inte har molvärk oroar mig rejält. Den extrema tröttheten har jag kvar och varje dag sover jag vid sju på kvällen och har börjat få migrän från helvete veckovis. 

    Tror ni det är oroande att jag inte har molvärk i livmodern eller den växtvärken som jag tidigare haft?

    Tacksam för era svar!

  • Svar på tråden Gravid 9+2 men känner inget
  • partytsljus75

    Hade ingen "mensvärk" alls förutom 3 dagar innan bim under min graviditet. Nästa gång det kom var på förlossningen. Men symtom kan väl variera vecka för vecka. 

  • Jag är bara jag

    Jag hade bara sporadisk molvärk och den var helt borta v.10. Om du såg hjärtat slå v.8 är risken för m.f väldigt låg.

  • Sunset boulevard
    Jag är bara jag skrev 2022-03-19 17:20:39 följande:

    Jag hade bara sporadisk molvärk och den var helt borta v.10. Om du såg hjärtat slå v.8 är risken för m.f väldigt låg.


    Ok tack det lugnade mig lite. Nästa VUL är i vecka 12 och känns så avlägset...får väl ha is it magen och ha tålamod. Dock jätte svårt ..
  • Jag är bara jag
    Sunset boulevard skrev 2022-03-19 19:41:58 följande:
    Ok tack det lugnade mig lite. Nästa VUL är i vecka 12 och känns så avlägset...får väl ha is it magen och ha tålamod. Dock jätte svårt ..
    Det är rätt vanligt med avtagande symptom just efter v.9 och ett tag framåt. De berömda "spökveckorna". Missfallsrisken om man sett hjärtat v.9 är ca 3%. V.8 obetydligt högre risk. Återstår stor chans att det går bra. {#emotions_dlg.flower}
  • QueenV

    Hade exakt samma oro I nästan samma vecka. Bokade in ett privat ultraljud nu i veckan och var så nervös. Men där såg vi den lilla sprattla med ben och armar. fullt normalt att symtomen försvinner men jag förstår verkligen din oro. 

  • Anonym4848

    Jag hade inte heller någon molvärk förrän förlossningen.

  • Sunset boulevard

    Jag var på VUL idag och man hittade inga hjärtslag. 

    Jag är helt förkrossad barnet hade slutat växa i vecka 8. Jag vet inte vad jag ska ta mig till. Min sorg har inga gränser.  

  • Anonym4848
    Sunset boulevard skrev 2022-03-23 11:28:04 följande:

    Jag var på VUL idag och man hittade inga hjärtslag. 

    Jag är helt förkrossad barnet hade slutat växa i vecka 8. Jag vet inte vad jag ska ta mig till. Min sorg har inga gränser.  


    Så otroligt tråkigt, jag vet hur det känns. Beklagar verkligen och hoppas att ni får ny chans snart. <3
Svar på tråden Gravid 9+2 men känner inget