• Sat 19 Mar 2022 21:44
    4017 visningar
    3 svar
    3
    4017

    Stimulerat FET, hur länge tog ni progynon+cyclogest/lutinus

    Ni som gjort stimulerat FET, hur långt in i graviditeten skulle Ni fortsätta med hormonerna Vid graviditet?
    Jag är rädd att sluta för tidigt då jag läst att många kliniker säger att man ska fortsätta MYCKET längre än vad dem säger på Sahlgrenska där jag går.. 
    Är nu i v11 och skulle redan ha slutat, men jag vågar ej ifall det är för tidigt och jag framkallar ett missfall.. 


    tacksam för svar!!

  • Svar på tråden Stimulerat FET, hur länge tog ni progynon+cyclogest/lutinus
  • Anonym (8)
    Sat 19 Mar 2022 21:51
    #1

    Progesteron v.12 ut. Progynon tyckte kliniken jag kunde sluta med v.8-9, men jag vågade inte. Hade hört av andra att de fortsatt längre. Jag trappade ner oerhört sakta och tog nog till nånstans runt v.15. Men jag hade gjort ED och haft flera m.f så det var därför jag fortsatte så länge. Vid en normal graviditet med egna ägg och inga tidigare m.f är risken för m.f oerhört låg bara för att man slutar med de där medicinerna när kliniken tycker.

  • Sat 19 Mar 2022 22:02
    #2
    Anonym (8) skrev 2022-03-19 21:51:45 följande:

    Progesteron v.12 ut. Progynon tyckte kliniken jag kunde sluta med v.8-9, men jag vågade inte. Hade hört av andra att de fortsatt längre. Jag trappade ner oerhört sakta och tog nog till nånstans runt v.15. Men jag hade gjort ED och haft flera m.f så det var därför jag fortsatte så länge. Vid en normal graviditet med egna ägg och inga tidigare m.f är risken för m.f oerhört låg bara för att man slutar med de där medicinerna när kliniken tycker.


    Tack för svar! 
  • Anonym (Gravi­d)
    Mon 11 Dec 2023 20:52
    #3

    Hej!
    Finns det någon som har 2 paket cyclogest över?

    Jag är gravid med nr 2, inne på v 5.
    Har försökt över 1 år och haft ett missfall i somras. Jag upptäckte efter det att min lutealafas var väldigt kort, alltså från äl till mensen är det bara 8-9 dagar mot normalt 14. Läste på och hittade progesteron som jag har testat. Tagit progesteron 2 dagar efter positivt ältest. På tredje försöket blev jag gravid! Nu till dilemmat. Jag har inte cyclogest på recept och har inte lyckats få det utskrivet. Har försökt med gyn, fertilitetsklinik och mvc, på fler än 1 ställe. De tycker inte att det finns en medicinsk bakgrund mm. Ett ställe skulle kunna skriva ut det med då måste de träffa mig först, men de har inga tider före jul och då är de få cyclogest jag har kvar slut...
    Skulle bara behöva 2 paket, då har jag progesteron tills jag är i v 10. Efter det kan jag sluta ta det.

    Någon som sitter inne på 2 paket som inte används och vill sälja? 
    Eller som har några tips vad jag ska göra?
    Har även progesteronkräm men känns säkrare med cyclogest, då vet jag att dosen blir rätt.

    Kram en smått desperat mamma ( som vill vara anonym då ja ej gått ut md graviditeten)

Svar på tråden Stimulerat FET, hur länge tog ni progynon+cyclogest/lutinus