• s0555555

    Låghormonare, hjälp

    Hej!

    Jag är på BIM+3. Igår, alltså på BIM+2 gjorde jag ett negativt graviditetstest. Har bokat tid på fredag hos barnmorska, för att ta ett nytt test. Då kommer jag vara på BIM+6. Min mens har ALDRIG varit sen och jag har en regelbunden mens. Dessutom känner jag alltid av när mensen är på väg, svårt att förklara hur men jag bara vet när den ska komma. Denna gången känns det annorlunda och även om det känns blött i trosorna hela tiden som att den kommit, är det bara massa flytningar. 

    Har även en kompis som tog ett negativt gravtest en vecka efter BIM, men plussade veckan efter. 

    Finns det någon som har gjort negativa test innan och under BIM, men plussat flera dagar efter? Hur många dagar efter isåfall? 

    Tacksam för svar! 
  • Svar på tråden Låghormonare, hjälp
  • Anonym (E)

    Hur får du ens tid hos BM så fort för en sån sak? Privat?


    Att mensen/tidpunkt ändras är ju helt normalt :)

  • svansmamman

    Av vad jag fått höra av flertalet BM och läkare på gyn är detta med låghormonare något av en myt. Generellt handlar det om att ägglossningen inträffade senare än man trott och att BIM därmed inte passerats. :) 

  • Jag är bara jag
    svansmamman skrev 2022-03-22 20:05:18 följande:
    Av vad jag fått höra av flertalet BM och läkare på gyn är detta med låghormonare något av en myt. Generellt handlar det om att ägglossningen inträffade senare än man trott och att BIM därmed inte passerats. :) 
    Du sa samma jag tänkte skriva. Även om man tar lägsta normala hcg-nivå v.5 som motsvarar BIM+3 är det långt högre än vad lägsta nivå hcg är som test mäter.
  • Anonym (Elin79)

    Jag har mens som en klocka sen jag var 13, är strax över 40 nu. Trots det så finns det en handfull tillfällen då min mens varit sen men jag inte varit gravid. Jag är inte sån att jag testar direkt utan det har säkert funnits orsaker till det. När jag velat bli gravid har jag vetat när det varit läge att testa så att säga, och då har det funnits en önskan om graviditet.
    Låghormonare sett till när man kan testa vid graviditet må vara en myt.
    Men att ligga i det lägre spannet under sin graviditet (när den är bekräftad så att säga) är ingen myt enligt min barnmorska. Av den anledningen fick jag dåliga värden på KUB, jag har inte haft några komplikationer alls som gravid och min kropp agerar ganska mycket som vanligt. Enligt henne pga jag skulle vara så kallad låghormonare. 

  • zarizael

    Jag med andra barnet. Plussade på bim+9 tror jag. Höll på bli knäpp. Men körde några mindre stickor (mins ej märke) men har förstått här inne att testlagrets är dåliga. Så kanske testa annat märke???

    Lycka till

Svar på tråden Låghormonare, hjälp